Vad har ni för benskydd?

Jag har samma skydd vad jag än gör ett par Olympic fram. bak lindar jag eller rider utan. vid dressyr kan hon ibland ha lindor på alla 4. om jag rider ut brukar jag ha vanliga boots el klapperboots.
ska dock köpa bakskydd men har inte fått ändan ur vagnen.

o sen nör vi börjar tävla ska hon ha eskadron felxisoft o vanliga korta eskadron bruna m fårskinn.

Sv: Re: Vad har ni för benskydd?

Jag rider nästan aldrig utan skydd. Hellre kosta på sig lite oliga skydd, än en sen skada eller att koterna skrapas.
Hoppning; Senskydd fram, kotskydd bak. Ibland har jag även linor under skydden eller bara lindor, beroende på hur högt jag hoppar.

Sv: Re: Vad har ni för benskydd?

kl

min pålle har en uppsättning eskadron flexisoft cc. senskydd fram har han nästan alltid i skogen, ibland lindor, beror på ridningen. sen alltid kotskydd eller baksenskydd av samma märke där bak, i skogen. på banan lindar jag mer eller mindre alltid

Sv: Vad har ni för benskydd?

Min prins har:
Dressyr: Jacson skydd med ludd runt om eller lindor på alla fyra med padd under. Nu på vintern när det han har brodd så har han även boots fram (han är oskodd bak).
Uteritt: Senskydd fram eller Jacson skydden. Även här boots på under vintertid när brodd är på.
Hagen: När han är broddad har han boots på sig ute.
Inne: Oftast ingenting, ibland boots under vintertid när han är broddad.

Han är 22 år och hoppas inte eftersom varken jag eller han tycker att det är skoj.

Lilla shettisen har inga skydd på sig någonstans.

Sv: Vad har ni för benskydd?

kl.

Till vardags (Hoppning, skogen och förtillfället även dressyr): Bruna "Carbon-Gel-kopior" från Börjes runt om. Boots fram vid uteritt om han är broddad.

Dressyr (när vi ska vara lite "finare" ex vid dressyrträning osv. och när jag har orkat tvätta dem): Vita strykappor från Källquists runt om och ev. boots fran.

Tävling: (Hoppning) Bruna Eskadron Flexi-soft runt om. Självklart boots on han är broddad.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 619
Senast: Marvin
·
Fälttävlan Vad behöver jag? :D Nummerlappshållare & medical card har jag koll på. Nåt mer "special" man ska investera i? Får man ha hat silk i...
2
Svar
21
· Visningar
2 975
Senast: Speedway
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 302
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag älskar benskydd, samlar på dom som en galen :o:p och tycker alltid att jag hittar bättre och bättre modeller som jag bara måste ha...
2
Svar
28
· Visningar
7 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat