Våra favoriter när det kommer till benskydd!

Sv: Våra favoriter när det kommer till benskydd!

Det kanske det är, jag ser inte så bra på din bild :p Jag har bara tittat på fälttävlansmodellen i butik och på deras egna produktbilder, på dina bilder ser de iaf mycket bättre ut! :)

Oavsett vilka skydd jag provar så återvänder jag alltid troget till escadrons flexisoft, finns inga skydd med bättre passform än dem, inte alls förtjust i veredus även om jag använder det till en men det är bara för att eskadron skyddet slutar precis på ett överben hon har och irriterar veredus är djupare så där går hela överbenet in i skyddet och för engångsskull är det bra att de sitter åt så dåligt på benen för då blir det i alla fall inget tryck där även om den negativa effekten med veredus kvarstår att skydden blir fulla med grus som skaver.

Jag samlar också på benskydd... Förstår inte hur det kan vara så roligt! :O ;)

Hästarna får har Veredus Olympic fram + bak eller Eskadrons damasker runt om när det ska ridas ut. Superpassform och håller aplänge! Har använt mina Olympic i två år varje dag till minst en häst om dagen och dom är fortfarande hela och ser fräscha ut.

I hoppningen är det Carbon Gel fram + bak. Om jag hoppar på gräs och har brodd så har jag bruna neoprenboots från Shockemöhle till.

Båda går fälttävlan och till terrängen är det NEW som gäller! Har en uppsättning airflow till vardera hästen och jag ÄLSKAR dom :love: Boots är oftast Eskadron, då NEWs egna har skitdålig passform (åtminstone till mina hästar).

Har jag boots till vardags blir det Professionals Choice eller Eskadron. Jag har även en uppsättning knallröda Professionals Choice-skydd (ventech) som jag borde använda betydligt oftare. I hagen är det hööks billiga neoprenboots som gäller, det är det enda som funkat på min utan att ge skav.

Intressant, jag har aldrig haft problem med att det kommer in grus i mina veredusskydd... Men jag kan hålla med om att Eskadrons FlexiSoft skydd är himla bra också.

Jag föredrar CWD, annars är Veredus och Eskadron riktigt bra som vardagsskydd. Föredrar Veredus carbon gel med kardborrknäppning istället för den vanliga knäppningen. Gillar Eskadrons äldre modeller och inte de nya ventilerade. I hagen föredrar jag också Eskadron, billigare skydd får jag tyvärr slänga efter ett år, de håller inte.

IMG_5758.jpg

IMG_3412.jpg

Jag har faktiskt en hel del benskydd som jag gillar :D

Dressyrryttare som jag är så är ju Catagos dressyrskydd favoriterna.
Har 4 uppsättningar.
Ben591.jpg

DSC_0017.jpg

Jag har teddyfodrade damasker från Ullared som är riktigt bra.
CIMG1922.jpg

DSC_0042.jpg

Jag tycker även att Jacsons damasker är helt okey för det priset.
Ben35.jpg

Till uteritter använder jag oftast Hampa pro skydd.
Ben672.jpg

Jag har även Veredus senskydd, de tycker jag mycket om, de är mjuka och fina.
254764_10150332365271011_828758_n.jpg

CIMG0731.jpg

Senast ändrad:

Jag rider i princip alltid ute och att plaska runt med vita skydd på en våt ridbana känns lite sådär. Fast jag har några svart/gråa som jag köpt billigt på Gekås som jag har när det är lera och smuts ute. Men vill kunna piffa upp oss ibland :)

Jag har Catagos vita dressyrskydd och rider med dom i ur & skur, dom är jättelätta att göra rent. Antingen spolar man bara av dom eller så kör man dom i tvättmaskinen i 30 grader om man vill få dom extra rena. :laugh:

Jag har funderat läääänge på att köpa vita Veredus Evo Piaffe, men har varit för snål. ;) Hur håller dom sig mot smutsen, är dom lätta att göra rent?

Kl

Jag tycker inte heller om veredus passform. Kör på eskadron, men allra helst lindar jag.

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 288
Senast: WildHorse
·
Dressyr Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, så det får bli här då det är dressyr jag tränar. Min häst trampar igenom ganska...
Svar
14
· Visningar
3 176
Senast: Jozelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama