Vad har man över axlarna?

Jag har också några sådana koftor men de gör att jag ser väldigt "tråkig" ut. Uppenbarligen ger det inte samma effekt på alla, modellen ser ju snygg ut, men det funkar inte till mitt utseende.

Har du några kul asseccoarer till den då?

Jag tycker det går att förändra en helt tråkig outfit till kul med rätt look i övrigt.

Exempel! Jag har svårt att föreställa mig vad du menar
ON321G0MK-Q11@16.jpg

V1021I0ED-C11@9.jpg

Jag gillar lite längre och öppna cardigans/koftor eller vad man nu ska kalla det. Bästa längd är kring knän-vaden.
Har en som går ner till vaderna som jag älskar! Perfekt till instoppad blus/linne och höga jeans :up:
Gärna med upprullade ärmar också.

Jag gillar lite längre och öppna cardigans/koftor eller vad man nu ska kalla det. Bästa längd är kring knän-vaden.
Har en som går ner till vaderna som jag älskar! Perfekt till instoppad blus/linne och höga jeans :up:
Gärna med upprullade ärmar också.
Jag har också ett par men är osäker på om modellen egentligen är så klädsam till min figur?

Typ en bolero kanske? Jag som lätt blir varm men ändå gillar att täcka axlarna kan lätt tänka mig borde kortärmad och långärmad sådan om jag ska ut. =)

Jag hade sparat linnet till sommaren och satsat på något varmare. Herrugud människa, det är ju vinter! Jag fryser bara jag tänker på det.

Fast man dejtar väl oftast inomhus? Antog det eftersom klädseln avsågs vara lite prydligare. Hade det rört sig om en promenad i vinterparken tror jag nog att TS hade frågat om andra tips. :)

Fast man dejtar väl oftast inomhus? Antog det eftersom klädseln avsågs vara lite prydligare. Hade det rört sig om en promenad i vinterparken tror jag nog att TS hade frågat om andra tips. :)
Jag ska antingen ha den när jag går ut på kvällen eller äter lunch. Så jag hoppas att det är ganska varmt

Vilken bra fråga! Jag undrar samma.

Använder gärna kavaj men när man ska ut på krogen eller som när vi var på dans i lördags så blir det nästan för strikt (hade en svart inte riktigt så farligt strikt kavaj i brist på annat) och mina stickade koftor känns inte nog uppklätt tycker jag. Den tiden på året när inte ytterjacka behövs har jag i regel alltid en kort skinnjacka om det inte passar med kavaj. Men som nu mitt i vintern tycker jag det är svårt att ta något passande över ett snyggt linne.

Använder gärna kavaj men när man ska ut på krogen eller som när vi var på dans i lördags så blir det nästan för strikt (hade en svart inte riktigt så farligt strikt kavaj i brist på annat) och mina stickade koftor känns inte nog uppklätt tycker jag. Den tiden på året när inte ytterjacka behövs har jag i regel alltid en kort skinnjacka om det inte passar med kavaj. Men som nu mitt i vintern tycker jag det är svårt att ta något passande över ett snyggt linne.
Kavaj med uppvikta ärmar känns ju inte så strikt :)

Om man har ett fint linne/kortärmad blus och det är för kallt? Jag ska på dejt och har ingen koll på vad jag ska ha på mig. Kavaj känns för strikt och en kofta känns för mossigt...Hjälp!

Jag brukar hänga min fuskpälskrage över axlarna när jag har något tunnare fint och fryser. Kanske lite för fancy pancy för vissa miljöer, but so am I :angel:

61HmVT7z2uL._UX385_.jpg

Jag har en lättare skinnjacka som jag använder på det sättet vintertid. Den ryms lätt under vinterjackan på väg till/från ställen.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 859
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama