Vad har man över axlarna?

Milosari

Trådstartare
Om man har ett fint linne/kortärmad blus och det är för kallt? Jag ska på dejt och har ingen koll på vad jag ska ha på mig. Kavaj känns för strikt och en kofta känns för mossigt...Hjälp!

Om man har ett fint linne/kortärmad blus och det är för kallt? Jag ska på dejt och har ingen koll på vad jag ska ha på mig. Kavaj känns för strikt och en kofta känns för mossigt...Hjälp!

Finns ju massor av koftor, tunna jackor etc som inte ser det minsta mossiga ut.
Beror ju helt på snitt och material tycker jag iaf.
Har ofta sånt på mig utan att känna mig mossig.

Finns ju massor av koftor, tunna jackor etc som inte ser det minsta mossiga ut.
Beror ju helt på snitt och material tycker jag iaf.
Har ofta sånt på mig utan att känna mig mossig.

Oj, vete fasen om jag fastnat på bild under senaste åren.

Men ibland kan jag ha en rätt plain kofta som ihop med resterande styling ändå funkar. Man blandar mönster, material, färger och lassar på med asseccoarer som sätter den stil man vill ha.

Tack för tips! Ser att många modeller är ganska långa, något jag har inbillat mig inte är smickrande för någon som redan har ganska korta ben. Har jag fel?

Jag brukar köra jeansjacka istället för kavaj eller kofta. Lättare för mig att styla med garderoben.

Annars blir det den här typen av kofta, hade jag mycket tidigare.

hmprod

Jag brukar använda munkjackor i sammetsvelour i olika färger som jag kan matcha med kläderna. Inte lika prydligt som en kavaj men mer stilfullt än en kofta.

Haha! Vad olika man kan tycka om kläder.
Har jag munkjacka känner jag mig som jag ska till gymmet eller lite mindre uppklädda ridsammanhang.
Kofta kan jag tycka kan bäras rätt elegant och coolt.

För mig handlar det om materialet. Nätta munkjackor i mörkröd sammet är inte alls detsamma som en adidasmunkjacka.

Kolla törnis insta @frktornblom

Hon bär massor av korta jackor och kavajer och inte en enda av dem är mossig :)
Man får tänka lite utanför boxen. Kavajer kommer i alla dess former.

Jag brukar använda munkjackor i sammetsvelour i olika färger som jag kan matcha med kläderna. Inte lika prydligt som en kavaj men mer stilfullt än en kofta.

Haha! Vad olika man kan tycka om kläder.
Har jag munkjacka känner jag mig som jag ska till gymmet eller lite mindre uppklädda ridsammanhang.
Kofta kan jag tycka kan bäras rätt elegant och coolt.

Håller i stort med @tuaphua om att munkjacka känns väldigt avslappnat och casual. Men eftersom "avslappnat och casual" är vad jag är mest (näst efter stallklädd eller i sovkläder) så undrar jag ändå @Görel , har du nåt tips på var fina munkjackor i sammetsvelour kan gå att hitta till okej pris? :)

Håller i stort med @tuaphua om att munkjacka känns väldigt avslappnat och casual. Men eftersom "avslappnat och casual" är vad jag är mest (näst efter stallklädd eller i sovkläder) så undrar jag ändå @Görel , har du nåt tips på var fina munkjackor i sammetsvelour kan gå att hitta till okej pris? :)

På Cubus! Jag var där i förra veckan och då hade de i flera olika färger som svart och rött.

Jag brukar köra jeansjacka istället för kavaj eller kofta. Lättare för mig att styla med garderoben.

Annars blir det den här typen av kofta, hade jag mycket tidigare.

hmprod
Jag har också några sådana koftor men de gör att jag ser väldigt "tråkig" ut. Uppenbarligen ger det inte samma effekt på alla, modellen ser ju snygg ut, men det funkar inte till mitt utseende.

Tröjor med luva är tyvärr inte min stil. Har provat olika modeller men jag blir alltid irriterad på att det sitter fast en luva...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 859
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur