Vad har jag gjort?

Sv: Vad har jag gjort?

Haha, de gjorde ja ju.
Hoppade ju 1m både oxer o rättuppstående veckan innan :rofl:

Haha jo. Funderar dock på om ja fick en redig smäll för ja är yr i skallen än o ha haft huvudvärk hela veckan :p

HAde hoppträning idag.
Gjorde en "favorit i repris"
Exakt likadant som på tävlingen fast på en oxer denna gång.
Fast nu är problemet förhoppningsvis löst.:bump:

Jag tycker du gör helt rätt! Ha kul med din häst! ingen här kan ge dej råd på allvar eftersom de inte känner er som ekipage, när man känner sin häst så vet man innerst inne vad man klarar. Testa o se, skratta o ha kul, se bara till att ni inte skadar er, jag skulle inte pusha i den sitsen utan bara känna efter hur det känns efter uppehållet, ta reda på vilken nivå man kan börja den seriösa träningen på igen efter tävlingsvilan;)
Lycka till och berätta gärna hur d går;) kram Cribban o Nisse

_Jasmine_ skrev:
haha.
Jag förstod att de där skulle komma.
Jag och pirro har tävlat 1.10 tillsammans.
Anledningen till att ja inte hoppat högre är att han i sommar har haft vila från tävling.
Jag ser den här tävlingen som ett skojigt upptåg, och inte blodigt allvar.
Det är dessutom en clear round innan och det skrev jag som uppvärmning. Om de inte går bra där så stryker jag ju mig såklart.
Pirro har hoppat 1.10 nu för en vecka sedan. dock inte med mig på ryggen.
Jag har mest hoppat 70-75 eftersom att ja egentligen inte tänkt tävla pga. min dåliga rygg.
Nu var de ju KM och hemmatävling dessutom.
Så, varför inte tänkte jag.
Jag har ridit den här hästen 3 år. Tävlat till 1.10.
Tror faktiskt att ja kan klara av en 90cm´s tävling.

Hjälpen jag bad om gällde främst nervositeten.
Det andra hjälp tyckte jag framgick var av en ganska ironisk ton iom. :p gubben.

Jag är också ofrivilligt anmäld till klubb, 90 cm.
Okej då, jag anmälde mej visserligen själv, men under press :D
Har tävlat massor innan på ponny, men aldrig på stor häst och inte på denna hästen.
Hästen fixar det, men då är ju frågan om jag gör det.
VIsserligen är hästens fd- ägare med som coah, men ändå! :crazy: :D

_Jasmine_ skrev:
Ja...
Clear rounden gick bra men han överhoppade sig som 17. Taggad till tusen och med en fart som heter duga :rofl:
I 90.n däremot :crazy:

Vi fick hoppa fram på ettan.
Nit.
Red på igen, hoppade ett kråkhopp.
Jag valde bort chansen att hoppa en gång till.
Starsignal.
Rider mot ettan.
Tvärnit, ner med huvudet o jag flyger av.
Landar på skallen.

Så nu sitter ja här. Yr med en ond axel men nöjd med helgens

tävlande :)

Hoppsan :o

Men vad kul att det gick bra i CR :D

Vita_N_6520 skrev:
Och som alltid, så finns det hästar som inte kan hoppa så "högt". :smirk:
Även om du & dina hästar inte har några problem med detta, så finns det hästar som är mindre begåvade.

90 cm klarar alla hästar oavsätt hur mkt eller lite begåvade de är, det är bara för dem att lyfta lite på benen.

Kommer en häst inte över 90 cm, så beror det snarare på ryttarens okunnskaper!

Jag tycker du har en Minuspoäng där! Jag anmälde mig till en tävling tre veckor framöver på 60 ( Många, många år sedan ) när jag själv DÅ inte hade hoppat över 55 cm. Hästen däremot visste nog vad han kunde och det sägs ju att man ska lita på hästen i alla Situationer, om hästen har respekt för dig. En "liten" häst på drygt 150 cm borde självklart klara Minst 90 cm. En häst som hoppar av tidigt eller vägrar kan vara dåligt musklart / svagt bakparti / insjunken ELLER så kan den ha dåligt med respekt för ryttaren ( :angel: Har hänt.. ^^ ). Om den då kommer undan med en Vägring, utbrytning, så kommer den till 99 % avstå från ett lite högre hinder än vad den är van vid. Dock är det inte ovanligt för en häst att hoppa högt, om den har bra självförtroende. Ursäkta om ni tror att jag är en Realy Snobb .__.'

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka