Sv: Vad har hÄnt?!?
detta problem kanske är specifikt för norrland? för oss tar det EVIGHETER ner till tex Greva.
vi har lokala tävlingar, där folk befinner sig, tex på ridskolorna etc.
inte överdrivet många tävlingar, det kanske är 1-2 tävlingar vissa månader. träningar oftare.
varje tävling jag varit med på har det kommit ut gratis program, startlistor mm.
priser har varit varierande, men i D-klass kan man inte förvänta sig något "superfint" utan de riktiga sponsorpriserna börjar i C-klass. jag har bla vunnit "frisörschampo", grimmor etc. i B-klass är det prispengar på spel.
på ridskolan har klubben uppe lappar med aktiviteter, bilder och artiklar från ridecamp mm.
på träningarna så sitter det några "icke westernryttare" och då brukar jag passa på att "mingla" med dem och prata lite. man får ofta frågor som "varför rider vissa utan hjälm?" "Jag rider inte utan hjälm, detta är inte specifikt för western, tänk på hur många dressyrryttare ni sett utan hjälm" och de har frågat massor, allt från att få hästen att svänga, hur sadeln känns etc.
fast deras barn vill bara hoppa hoppa hoppa
"det finns hoppklasser i western också...." i tappert försök....
på Julshowerna visar vi upp "barrelrace" (vi får inte visa nånting annat
och publiken blir som "galen".
vi har varit med på barnridningar, delat ut lappar på mässor, haft lektioner för ridskoleryttare mm. (vissa av ridskoleryttarna skulle säkert ha tävlat om de fick)
vissa tävlingar finns det även Lidline klasser...
jag tävlar/tränar seriöst, det kan man enligt mig även göra innom WRAS. att man åker nån gång till greva spelar ju i det stora hela ingen roll, de har ju också allbreedsklasser.