Vad har hänt med ögat?

Trissa

Trådstartare
Precis innan jag skulle gå hemifrån såg jag att det hänt något med ena kattens öga. Det syns lite av en vit hinna under det övre ögonlocket, och det verkar som om ögat rinner litegrann. Men det ser inte irriterat ut för övrigt, och hon är inte där med tassen eller så. Jag kunde inte se om det var någon skada på ögat, hon är rätt ny hos oss och lite försiktig ännu, inte så förtjust i att bli lyft. Den där hinnan, vad är det för något?

Sv: Vad har hänt med ögat?

ibland svullnar ögon hinnorna om katten har mask.

Blinkhinnorna , som det troligtvis är du ser, kan "komma fram" om katten mår dåligt på något vis. lite granna för ett kort tag behöver ju inte vara någon fara även om det betyder att något inte står rätt till..

Håll lite koll på om katten mår bra annars.. kan somsagt vara mask, men det kan vara andra saker också.. kolla med veterinär om det inte går bort inom ngn dag, eller om katten verkar allmänt dålig.

Det kanske är mask lik förbaskat, kom jag på nu! Jag har som sagt bara haft henne en vecka, och när hon kom reagerade jag på att hon var så rund om magen, hon såg nästan dräktig ut. (är kastrerad) Maskangrepp kan väl göra dom bukiga?

ja, de kan bli bukiga av kraftigt maskangrepp :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 835
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 226
Senast: lizzie
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 495
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • chimera/chimär