Vad har hänt här????

rubytoo

Trådstartare
Ja vad har hänt? Inget när hästen släpptes ut och inget när den fick eftermiddags foder men ett par timmar senare när jag tog in den så såg hon ut såhär på mulen. Knölen var inte röd först utan skinnet gled av när jag kände på den. Det lilla hålet kom det var ur.

IMG_5987_zps23341bc2.jpg

IMG_5991_zps8601a847.jpg

Min första tanke var att hon fått ett bett av något slag.

Sv: Vad har hänt här????

Ormbett? Den värmande solen borde kunna locka fram en och annan huggorm drån vinterdvalan. Jag skulle nog kontakta veterinär..ser läbbigt ut :(

Ja vi hade väldigt varmt igår och hon går ju i en hage nära stenmur/rös dock har jag aldrig sett någon huggorm här nere någonsin faktiskt.

Klart jag har kontaktat vet och vi skall åka dit senare idag. Hästen är helt opåverkad av det för övrigt

Är för långt emellan hålen för att vara orm. En huggorm är ju pytteliten i mun, bara 4mm mellan en huggorms tänder högst. Kan det vara en böld som spruckigt?

Ingen orm :D

Däremot antagligen ett sticksår som blivit en böld.

Ser precis ut som grabbarna bus ser ut ibland efter att någon av dem har fått till ett nyp i näsan på den andra när de tetas. Så har den lämpligt gnabb sällskap antingen i hagen eller över staketet/boxen, så sätter jag en femma på att någon fått tag i näsan. Läker snabbt igen och brukar vara borta inom en vecka igen.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 270
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 562
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka