vad har han på öronen?

Sv: vad har han på öronen?

en vild chansning så känns det som ett projekt för att få öronen att ställa sig:smirk: men jag har kanske fel

*kl*

Lite off topic men är det fortfarande tillåtet att ställa ut, och ja tävla i andra sporter med kuperade hundar i Sverige? Jag har ju ingen koll på detta då jag inte har hundar som kuperas =)

Hur tänkte de här då:

"Valpen är 10 veckor gammal vilket innebär att valpen är över 8 veckor o säljs inte under 8 veckors ålder!"

:D

*kl*

Lite off topic men är det fortfarande tillåtet att ställa ut, och ja tävla i andra sporter med kuperade hundar i Sverige? Jag har ju ingen koll på detta då jag inte har hundar som kuperas =)
Ja, så länge hunden är född före 08-01-01.

Kan vara att dom "bara" har tejpat öronen för att dom ska stå rätt..Vi fick "rådet" av en uppfödare att göra så med en av våra bullisar, och provade ( i oförstånd vill jag tillägga). Tog bort det nästan direkt för vovven gillade det inte alls!
Fast lite tokigt att ta en sådan bild till en annons...Tycker jag=)

Denna är ju kuperad på svansen och öronen är säkert de med. Vanligt att göra detta på dobberman.

Håller med dig... Man blir ju inte direkt köpsugen att se eländet.

:)

Denna är ju kuperad på svansen och öronen är säkert de med. Vanligt att göra detta på dobberman.

Håller med dig... Man blir ju inte direkt köpsugen att se eländet.

:)

Efter sett hur ont våran vovve hade, o vi tog bort det så fort hon fick ont, så tycker jag att det är elakt!!! "Utställningsvärlden" får människor att avla osunda hundar, alltid dom xtremaste som vinner, inte dom sunda o fina...På tal om annat så (",)

Undrar vad vissa tänker med när dom lägger in annonser..som när man tittar på hästannonser o det står: Underbar dressyrhäst oså är det en bild på en raggig häst som står o käkar..inte så bra marknadsföring=)

Nix, inte på den här hunden ;) Är bara när de är kuperade som de ska stå upp.

Liknande trådar

Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
640
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
58 59 60
Svar
1 187
· Visningar
96 447
Senast: Sel
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 057
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka