Vad har era hästar för mankhöjd?

Sv: Vad har era hästar för mankhöjd?

Hej !

Min häst är 155 och jag 172. Har endast haft henne en vecka. Hästen har tidigare tävlat sm i trail, jag har aldrig tävlat i western, endast dressyr & hopp.
Men ngn gång kanske....

Hoy. Nu dammar vi av en tråd igen. Mkh 1,42 1,45 1,57 och jag är 1,65

min ponny är 1,45 i mkh, jag är 1,65, hon är väldigt grov i krppsbyggnaden :)

*kl*
min pålla är för stunden 157 cm/mkh (2år) hoppas att hon inte blir över 160. Ska testa på lite olika grenar för att se vad som passar oss :p sj är jag 173 cm lång

Hur långa är ni? jag är 165 cm och mitt sto är 157 cm.

Vilken/vilka gren/ar tävlar ni i, om ni tävlar? jag tävlar inte, jag håller på att utbilda mitt ungsto.

Vad anser ni är "lagom" mankhöjd på häst? i olika grenar vet jag inte, men överlag runt 150 cm.

Varför? jag tycker inte om så stora hästar, höjdskräck och blivit sparkad. jag tycker mycket om islänningar :love:

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Freazer
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: MJLee
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Nepenthe
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
512
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023