Vad har era hästar för rykten?

Sv: Vad har era hästar för rykten?

Min är känd som "prinsessan" av unghästtränaren och som "A-barnet" och "barbieponnyn" av nästan alla andra på gården. :p
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

Mina stora har alla haft rykte om sig att vara väldigt väluppfostrade och trevliga att hantera, i min ägo, vilket jag ser som en självklarhet. De två jag har nu är mina egna uppfödningar och jag får alltid säga åt folk att de måste fatta att även en snäll häst kan bli rädd och måste hanteras med respekt, men en av mina bekanta har lite svårt att fatta att det är hästar och inte småhundar som aldrig skulle kunna hitta på något dumt som kan ge konsekvenser. :meh:

Även snälla hästar ska hanteras som hästar och inte bara tas för givna. O_o
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

Jo för det är ju trots allt flyktdjur...

KL
Våra båda är snälla men ridtravaren är av den nervösare sorten och är nog lite reserverad mot främlingar.
Araben tycker människor är roliga men han kan ha hyss för sig, dock aldrig med våra barn, då är han som en filbunke, kanske att han busar lite mer med den äldre av döttrarna men aldrig på ett "farligt" sätt:)

De uppfattas av släkt och vänner som snälla och väluppfostrade, ridtravaren något nervös
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

kl.
Räkan har nog två rykten, ett på hemmaplan och ett på bortaplan.

Själv har jag alltid tyckt att hon är mild och trevlig - så jag vara rätt förvånad när jag fick veta att hon var bufflig och påstridig när andra var i lösdriften! Så hemma i stallet ses hon nog som lite jobbig. Hon stissar gärna upp sig om det händer lite saker på stallplan, inget farligt tycker jag då hon håller hovarna på backen och gör det hon ska men jag tror nog att andra i stallet tycker hon är lite nervös och lite väl explosiv. Hovis tycker nog att hon är lite dryg och jobbig och hittills har jag inte lyckats komma på hur jag ska träna för att det ska funka när hovis är på plats. När jag själv står och filar och knackar på hovarna går det super. Samma sak med buffligheten, när jag är med är hon mjuk och "snäll"

På bortaplan är hon en stjärna och den snällaste treåringen många har sett, vi möts mest av häpna miner över att jag lastar själv, hon är lydig, lyssnar på rösten när jag longerar, står still när jag sitter upp etc. Verkar inte vara någon som förväntar sig att en treåring ska bete sig så..
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

Min är känd som den alldeles för smarta och riktigt svåra ponnyn som är riktigt elak. Att stallkamraterna skrämmer upp varandra förbättrar inte hennes rykte ;)
Det enda positiva de säger om henne är att hon är otroligt söt :)
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

HAHA låååångt ifrån! Hon är väl stallets galenpanna och surkärring, hon fick det ryktet från de första månaderna då hon var helt knäpp när man tog in henne från hagen samt att det antingen var full fart framåt eller tvärstopp vid ridning. Nu ett år senare är hon faktiskt jättesnäll både vid ridning och att ta in vid hagen med lite småå inslag av galenpanna/surkärring någon gång i månaden ;)
 
Sv: Vad har era hästar för rykten?

Min ponny är fruktansvärt snäll och vet när hon rids av ett litet barn. En fyraåring (helt nybörjare) lärde sig på en kort stund Att göra halt och sedan få henne i skritt igen:love: med halvvana människor som försöker bestämma men inte är tillräckligt bestämda tar hon tillfället i akt ;) hon har stått på ridskola och pga sin storlek (122 cm) hanterats mest av barn och det har gjort att hon lagt sig till med ovanor som tex naffsa när man drar åt sadelgjorden. Alla vuxna och säkra skulle inte ha några problem att hantera henne.
Med en bestämd tydlig ledare är hon en ängel som gör sitt bästa i allt! Världens underbaraste ponny :love:
Islandshästen är lite annorlunda. Kan han komma undan gör han det. Skulle dock ALDRIG bitas eller sparkas. Testar alla väldigt mycket och är lite av en enmanshäst. Det tar tid att bygga upp en bra relation till honom men han är helt underbar! :love: :heart Jag låter vara personer som jag litar på hantera honom. Små barn får inte vara själva med honom, en stor häst som inte tar samma hänsyn till barn som Ponnyn.
Enligt mig är han den bästa Hästen på hela jorden! ;) :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 069
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 775
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 944
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 561
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp