Jag ruttnar ur på det där standardsvaret speciellt när man gjort illa något som typ huvudet eller ryggen men mitt tips är du blir obekväm för läkaren isåfall. Säg att du redan tagit både en och 2 alvedon och att du är orolig för skada på rygg och inre organ och att du skulle känna dig mycket tryggare om du fick en remiss till en röntgen. Säger de att de inte tycker det behövs så säg att eftersom du redan har problem med ryggen så vill du inte göra det värre och därför vill du inte avvakta längre. Vill de ändå inte så kan du gott säga att antingen så får du en remiss från dom eller så går du och sätter dig på akuten och tar upp onödiga resurser för du känner dig inte bekväm med att avvakta med smärtstillande.Fick en tid på vc kl 15 idag, så får vi se vad de säger. Bara de inte ger standardsvaret " ta en alvedon och vila" som de alltid gör
Tyvärr får man i många många fall vara tuff på VC för där får man svaret alvedon och vila på allting. Jag har haft både frakturer, kronisk tarmsjukdom, gulkroppscystor och annat på VC som de rekomenderade mig alvedon och vila för de inte ville remittera mig vidare fast de borde ha gjort det och jag har hamnat i ambulans för VC tyckte alvedon och vila räckte..
Så stå på dig!