Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fan vad häftigt! Fast jag förstår sambon, jag skulle inte heller vilja bli uppdragen på scenen!
Jag gick med min mamma, vi satt lite högre upp, men fortfarande rätt långt ner, så vi såg jättebra, hade en väldigt bra överblick över hela scenen! Jag var nästan mest imponerad över clownerna, mest för att jag hatar clowner i vanliga fall, men nu så skrattade jag så jag grät, vilket känns som ett rätt bra betyg! Allt det andra "visste" man ju redan skulle vara bra liksom, så clownerna överraskade mest.
Corde lisse är en typ av luftakrobatik där man använder sig av ett vertikalt hängande rep.
Det som gör att det tilltalar mig är nog det avskalade, enkelheten i att det bara är ett rep liksom, och kanske att det påminner om en mindre statisk mer komplex form av pole i vissa rörelser osv, jag älskar pole. På tal om det så tycker jag det är jätteroligt att pole nu plockats upp på cirkusarenorna, det finns ju definitivt element av luftakrobatik också i pole (fast den nära släktingen chinese pole är väl fortfarande den dominerande formen av pole på cirkus, gissar jag).
Pole håller jag på med själv, dock har jag uppehåll nu då jag inte har tillgång till en pole (har ingen egen) så det är lite abstinens. Corde lisse är jag hittills bara fascinerad av på håll men tänker definitivt prova när jag får tillfälle. Jag kan se flera paralleller till pole som sagt men det är ju betydligt flexiblare material så det skulle vara jättekul att prova.Det låter asballt! Håller du på själv, eller tittar du på filmklipp?