Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag var inte på Biltema idag och för en gångs skull var det lite roligt. Det enda jag skulle ha var spännband (sådana små som är 1 m långa. Kassören är en övertrevlig yngre kille. Han slår in dem, jag betalar och när jag får kvittot önskar han mig en trevlig kväll.

Med tanke på vad jag just köpt höll jag på att dö av skratt (fast jag lyckades hålla mig tills jag kom utanför första dörren) :rofl: :rofl: Särbon som var i örat på mig tyckte också det var roligt :D

Vänner- jag måste få fråga er om råd...
Som ni vet så gick min pappa bort i våras. Och nu börjar jag känna att det börjar bli lite jobbigt med mamma. Jag förstår att det förstås är jättejobbigt men...det är jobbigt att varenda gång vi ses så börjar ho gråta och prata direkt om hur jobbigt det är. Idag tex kom hon hem från semester. Jag frågar hur det var och får direkt svar att det var då jobbigt eftersom det var så många minnen där.och så börjar hon gråta.

Jag känner mig skittaskig oca elak... men jag tycker det är jobbigt att hon ska gråta varenda gång vi ses. Jag tror jag upplever att det är extra jobbigt då jag hör från min syster och mammas vänner att mamma är glad och klarar förlusten bra. Jag tror att hon biter ihop då eftersom hon gör mkt aktiviteter med dom och sen träffar mig och då bryter hon ihop. Hon säger också att hon inte vill belasta syster och sambo då de ska få barn.
Jag försöker hitta på positiva saker tex utflykter och imorgon ska hon äta hos mig.

Är jag världens bitchig om jag då säger när hon börjar gråta att jag inte orkar lyssna?
Eller ska jag avvakta ett halvår och se om det går över?
Jag tror att om hag säger ngt kommer hon bli passiv -aggressiv då hon brukar bli sån. Och typ säga att "ursäkta då går jag hem Om jag inte är välkommen här."

Hjälp...

@stjarnhimmel: Föräldrar är inte lätt :crazy:

Varför ska det tas mindre hänsyn till dig jämfört med din syster? Kan du inte prata med din syster och säga att det nog inte är så bra som det verkar och att du inte orkar ta all skit?

Jag är uppvuxen med en passiv-aggressiv mamma (mormor var det också, vi kan säga att det INTE gick i arv till mig... :grin:) så jag förstår hur det är. Mamma var dessutom långsur :meh:

Du kanske kan säga lite fint att du inte orkar ta allt elände längre och föreslå en samtalskontakt via vårdcentralen? Det kommer förmodligen inte att falla i god jord men du kan ju inte behöva vara kurator till din mor, det kommer ju att dra ner dig. Min moster vägrade ha med mormor att göra när hon gjorde så efter morfar gått bort och det blev väl lite bättre men inte helt bra.

Jag kan tillägga att efter att ha sett min mormors sätt att sörja bestämde jag mig att så tänker inte jag bli. Jag firar min far och det är banne mig alltid glädje bakom tårarna för han var så fantastisk.

*stor kram*

Jag var inte på Biltema idag och för en gångs skull var det lite roligt. Det enda jag skulle ha var spännband (sådana små som är 1 m långa. Kassören är en övertrevlig yngre kille. Han slår in dem, jag betalar och när jag får kvittot önskar han mig en trevlig kväll.

Med tanke på vad jag just köpt höll jag på att dö av skratt (fast jag lyckades hålla mig tills jag kom utanför första dörren) :rofl: :rofl: Särbon som var i örat på mig tyckte också det var roligt :D
Om du inte var på Biltema... Var var du då?
En annan har just kommit från en tredagars utställningshelg i Tromsö... skittrött och ska jobba imorgon. Och på onsdag eller torsdag bär det sedan iväg mot Oslo... Vad fan utsätter jag mig själv för det här för? Gick inte ens särskilt bra i utställningsringen

En annan har just kommit från en tredagars utställningshelg i Tromsö... skittrött och ska jobba imorgon. Och på onsdag eller torsdag bär det sedan iväg mot Oslo... Vad fan utsätter jag mig själv för det här för? Gick inte ens särskilt bra i utställningsringen
Usch då... tappade pricki-korvarna sina prickar? :confused:

Damn you autocorrect på mobilen, damn you... :meh:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar