Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Ok, det saknas några viktiga saker här: Märke, modell, år, färg och BILD! :mad:

Allvarligt människa, har du inga prioriteringar när du lägger in sådant här?! Jag blir faktiskt lite besviken :(
Jag sitter ju på jobbet 50 mil bort från bilen så det är lite svårt att fota den, men det är en blå Citroën C5 kombi, -08, diesel m manuell låda. :up: Nästan exakt vad jag var ute efter, men till det här priset kunde jag inte fått mer bil för pengarna. Den har fått stort A i uppförande av syrran, fickparkerade sig nästan själv och även stort A av mamma för utseende och stort A+ av systerdottern för komforten. :)

Nu blir det munkorg på varulven tills jag skaffat ny hundbur. :cautious:

:eek::eek::eek:
Får skicka dit vår befrielsefront! :rage: Varulvar är fria varelser :rage:
Vi passar inte i munkorg :meh: Vi föredrar framsätet med en godispåse och något bra att lyssna på..
Om han nöjde sig med det hade det varit en sak, men ett klippt bilbälte, en stor tugga ur förarstolen och uppätet dörrfoder på BÅDA passagerardörrarna och i skuffen är en helt annan sak! :down: :crazy: :mad: :banghead:

Kan förresten berätta att det går en otroligt stolt varulv ute på rond just nu. Han har ikväll fångat sin tredje förrymda höna, med viss hjälp av matte. :up: Ingen av fåglarna kom till skada, förutom stoltheten möjligtvis. Två av de infångade hade smitit ut på åkern och den tredje satt i ett buskage och tryckte, varulven både skvallrade, spårade och nästan fånga dem på egen tass. :bow::bow::bow:

Första gången vi letade rymmare var han inte riktigt på det klara vad som förväntades, nu höll han på dra mig genom rapsfältet när vi letade rymmaren och när vi fångat den. Sen hittade han en tupp som satt i min stora schersmin och som också infångades och stängdes in. Det är en sån duktig "liten" varulv, vem kunde tro det när han kom som omplacering och var arg, rädd och bet alla? :love:

Har idag sett många hundar i väska. Varför ska hund åka väska?
Jag skulle förstå om det är en liten hund tex är i rulltrappa eller bland folk så den inte blir trampad på?
Men på en vanlig gångväg?
För att de kan smutsa ner sina design kläder om de är tvungna att gå på marken förstår du väl! ;)

Eller som en berättade igår om en kursdeltagare på viltspår med skräck i ögonen hade frågat om de verkligen skulle vara i skogen? Hunden kunde ju få grenar i pälsen? :nailbiting: :rofl:

Har idag sett många hundar i väska. Varför ska hund åka väska?
Jag skulle förstå om det är en liten hund tex är i rulltrappa eller bland folk så den inte blir trampad på?
Men på en vanlig gångväg?
Matte ville egentligen ha en barbiedocka men skäms för att gå med den i väskan istället? :o

För att de kan smutsa ner sina design kläder om de är tvungna att gå på marken förstår du väl! ;)

Eller som en berättade igår om en kursdeltagare på viltspår med skräck i ögonen hade frågat om de verkligen skulle vara i skogen? Hunden kunde ju få grenar i pälsen? :nailbiting: :rofl:
:rofl::rofl::rofl::banghead:

Matte ville egentligen ha en barbiedocka men skäms för att gå med den i väskan istället? :o

:rofl::rofl::rofl::banghead:

Mmmm...
det har hänt att jag tyckt synd om hundar som har kläder på sig och sitter i väska...
Då är det inte hundar som behöver ett täcke för att de fryser..
:(

Jag är så lycklig, jag ska köpa "ny" bil idag, en bil jag inte provkört, inte sett annat än på bild men som syrran är hos säljaren nu för att få överskriven och sedan köra hem den till sig efter jag betalat. :banana::banana::banana:
Jag har också köpt bil. KIAn blev ju såld lite snabbt och när jag var till Sundsvall i helgen passade jag på att ta med mig en bil hem.
Blev en Honda CRV -00 men har gått bara 13000 mil.

Ja nu får ni inte börja klaga på att det är för varmt.
Nä, klagar bara på att jag ska jobba nätter och måste sova på dagarna.

Hämtade min nyservade gräsklippare idag, det första jag gör är att klippa av trädgårdsslangen! :rage: :banghead: Stog och klämde på en slang som det var väldigt bra pris på när jag var och hämtade gräsklipparen, inte trodde jag att jag skulle behöva en ny så snart. :mad:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar