Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
:banghead: Nog för att sjukvården får oförtjänt mycket kritik men de gör sitt bästa för att leva upp till den katastrof folk tycker att de är... Svärmor, som är dement hade efter många och långa turer fått en tid på kirurgen idag kl 11:15, vi vet inte riktigt vad det är tänkt att de ska göra men att få träffa en läkare hade känts rätt bra. Maken tog ledigt från jobbet för att följa med och hennes boende har avsatt en personal för att följa med, maken åkte in och när han nästan var framme ringde de från avdelningen, med posten IDAG kom det ett brev att hennes tid idag var avbokad och att hon hade fått en ny tid på tisdag... De hade inte kunnat ringt istället för att skicka brevet så hade maken inte behövt vara ledig, boendet inte behövt ta in extra personal... :banghead: Så maken skulle ta med sig svärmor ut för en fika åtminstone, då blir hon så glad och nöjd och så får vi se om det går att ta ledigt på tisdag också... :meh:

Nu har Gubben varit 52 i mer än ett dygn och inga drakar eller enhörningar har dykt upp med presenter. Dax att alla mattar uppfostrar sina drakar så de levererar som tänkt...

Nu har Gubben varit 52 i mer än ett dygn och inga drakar eller enhörningar har dykt upp med presenter. Dax att alla mattar uppfostrar sina drakar så de levererar som tänkt...
Fast gubben måste ju ha lite framförhållning, det blåser så förfärligt här att mina drakar ligger och kurar under värmelampan. De är för små för att vara ute och flyga i sånt här väder själva. Skyll på de med isdrakarna!

Och grattis, i efterskott. ;)

Alltså... det blåser små:devil: här och det har blåst sedan jag åkte från Jämtland i torsdags. Det är helt enkelt inte lätt att vara drake i vårvindarna. Stort GRATTIS! och var snäll mot Einar när han dyker upp, kan inte vara lätt när man är så gammal som honom.

Att inga enhörningar dykt upp tror jag beror på andra saker :angel:

NU TYCKER JAG DET FÅR SLUTA BLÅSA!!! :rage::rage::rage:
Till och med varulven håller ju på blåsa bort och jag som ska klippa gräs, bygga rastgård åt dinosarna så de kan träna sina vingar utan att blåsa bort på åkrarna, plantera alla mina sjuttioelva, eller om det är sjuttiförton, alla plantor jag köpt och laga växthuset idag. :mad:

Grattis i efterskott :)
Tyvärr så kom Einar inte iväg som det var tänkt, han tittade bara ut och konstaterade som övriga att det blåser för mycket - så han kröp in i garderoben igen och sitter där med en kopp te :meh:
Själv har jag ju den där stukade vingen, så det går bara inte att flaxa i blåst... :angel:

Puh, kort paus i gräsklippandet. Har mekat gräsklippare med gott resultat, var så simpelt som att spänna kilremmen. Något för @aprilmaj att ha i åtanke nästa gång klipparen trilskas. ;) Kort vätskepaus och sen klippa klart gräset innan jag fortsätter med resten. Borde nog dra igång en tvättmaskin med, i den här blåste hinner det väl torka medan jag hänger upp. :idea:

Puh, kort paus i gräsklippandet. Har mekat gräsklippare med gott resultat, var så simpelt som att spänna kilremmen. Något för @aprilmaj att ha i åtanke nästa gång klipparen trilskas. ;) Kort vätskepaus och sen klippa klart gräset innan jag fortsätter med resten. Borde nog dra igång en tvättmaskin med, i den här blåste hinner det väl torka medan jag hänger upp. :idea:

Jag hoppas du tankade i olja i bensintanken också! :D

Instämmer också i att nu får det banne mig sluta blåsa! :mad: Det ser jättevarmt och skönt ut ute när man är inne och tittar ut genom fönstret men när man går ut får man frostskador! :rage:

Somliga av oss har ju bara en oljesticka att dra, till skillnad mot andra. :cry: :p

Problem uppstår ju egentligen inte fören oljestickan och det avsedda hålet för oljestickan befinner sig flera (hundra) mil från varandra över en längre tidsperiod. Båda kan ju riskera att torka ut med massor av spindelväv till följd...

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare