Vad har Du för hund bakgrund?

På senaste har jag sett många här inne som jag är nyfiken på!
Kom igen och presentera er!!!

Hur länge har Du haft hund? I stort sett hela mitt liv.Kommer från en familj brukshundar har funnist .Jag har fått mitt hundintresse från min pappa som jobbat med tjänsterhundar

Vilken/vilka raser? schäfer/Labrador/rottis/Hovawart/Golden/Dobberman/Boviere(stavas?)Och nu på senare tid väldigt många omplaceringar av olika raser/blandningar
Vad gör Du med Din/Dina hund/hundar? Mestadels bruks/skydds/Och lydnad äver lag..

Jobbar Du kanske med hund, iså fall vad? Eller är Du uppfödare, vilken ras? Instruktör, i vilken disiplin? Nej jag jobbar inte med hundar.min man har gjort och min pappa.

Så med andra ord är jag en helt vanlig hundmännsika utan meriter :D

*lånar knapp*
Är snart 25år, är uppväxt med cavalier & fransk bulldog, har haft setterkorsning men sen 10år tillbaka alltid haft bc, har 2 nu, vi vallar & kör lydnad. Funderar på att köpa brukshund -05, har stor bekantskapskrets där lydnad/spår gäller (en kompis är sm-reserv med sin rottis :d)

Jag är 13 år har haft hundar kring benen hela mitt liv. :)
Min mormor startade farmarens kennel 1965.
Och min morfar startade kennel Sunstaffs 1986.
När min morfar dog tog min mamma och moster över kennel sunstaffs.
Raserna som jag har levt med är Old english sheepdog,bearded collie, norwich terrier och stafford shirebull terrier.
Nu har vi inte ländre Old english sheepdog.
Jag har själv 2 egna hundar som jag aktiverar, men jag pysslar också med dem andra 10 hundarna. :)
Vi är 3 familjer som har hand om dem och alla älskar dem lika mycket. :love:
Och alla aktiverar dem på olika sätt promenader,lydnad,agility, utställning,spår,dra vagn...
Alla hundar är olika.
Just nu tränar jag med Monty inför Junior handling kvalen.
Och vi hoppas på att bli uttagna till SM. :)

Farmarens kennel:

http://w1.261.telia.com/%7Eu26125592/

Sunstaffs kennel:

http://w1.261.telia.com/~u26125593/

Åhå, Sunstaff. :) När jag skulle skaffa hund träffade jag en staffägare och han rekommenderade Sunstaff, han sa att de var de bästa. (Jag köpte inte därifrån men ändå :))

jaha va hette han då?
Var köpte du din hund ifrån för kennel då?

Vet tyvärr inte vad han hette..

Jag köpte från Schodieguns, känner du till dem? De har (hade) inte så stor uppfödning.

Nä dem kände jag inte igen.
Men jag känner nog igen dem som är lite mer "utställningsfolk" :)

Ok, nej utställningsfolk är de inte direkt. Så de passade ju mig bättre eftersom jag inte är så värst utställningsintresserad. :)

I min familj har vi nästan alltid haft hund. När jag var liten hade vi en cocker spaniel som min morbror tyvärr var tvungen att ta över. Lillebror blev allergisk. Några år senare hade allergin försvunnit så då köpte vi två storpudlar som vi ställde ut. Efter dem följde ett antal hundlösa år. Tills jag började tjata om en hund. Mamma som faktiskt också saknade hunderiet gick med på att köpa en och vi köpte en blandrashane som vi nu haft i 4 år. För några månader sen skrev mamma över honom på mig också, så han är min första egna hund. Helt underbar kille som gör allt för att vara till lags. Tränar lydnad och lite agility med honom. Nu i augusti ska jag gå en fortsättningskurs med honom också.

Så småningom ska jag ha fler hundar. Funderar på rottweiler, schäfer och malinois. Får se vilken som passar bäst när jag faktiskt ska ha en hund till.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni får stå ut med ännu en rasvalstråd ;) Jag behöver hjälp. Vi planerade ju att skaffa en ny hund om typ 1,5 år, men nu när Ixi är borta...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 589
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Jag börjar redan nu att klura på en ny ras efter att mina nuvarande hundar inte finns längre om sisådär tio år ;) Har bestämt mig för...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Lena_B
·
Hundhälsa Tidigare så har det aldrig varit några som hellst problem med andra hundar. Men under de senaste året så har han börjat med att flyga på...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Ämelie
·
Hundavel & Ras Nej tänker ni! Inte en till rasvalstråd. Jo säger jag, snälla läs:D Jag börjar eller snarare börjar ännu mer längta efter en egen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 682
Senast: mathilhill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka