Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10
Det enda täcket jag hittat med halvhals och 200g fyllning är HW Rambo Wug Turnout och det kostar runt 2.600...
De andra HW täckena har inte halvhals vad jag har sett, Bara hel hals och det vill jag inte ha, då hans tjockare täcke bara har halvhals.
Klart att man får räkna på hållbarheten också, men har man inte nästan 3000 att lägga på ett täcke så har man inte.
Börjes hade tyvärr inte vad jag var ute efter.
Shires kostar runt 600 kr och Rhino Wug runt 1500-2000 kr Rambo 2500 kr så det skiljer ganska mycket sinsemellan. Sen är allt relativt om du räknar på att de håller 10 säsonger blir det 60kr/år 150-200kr/år eller 250kr/år. Det tycker jag är ganska billigt jämfört med h**ks som kostar 500-1500 kr och håller ett år.
Men jag tror Börjes har halvhalstäcken och de är både bra och billiga.
Det enda täcket jag hittat med halvhals och 200g fyllning är HW Rambo Wug Turnout och det kostar runt 2.600...
De andra HW täckena har inte halvhals vad jag har sett, Bara hel hals och det vill jag inte ha, då hans tjockare täcke bara har halvhals.
Klart att man får räkna på hållbarheten också, men har man inte nästan 3000 att lägga på ett täcke så har man inte.
Börjes hade tyvärr inte vad jag var ute efter.