Vad händer sen?:O

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ronjaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 678
R

Ronjaa

Hej!:p

jag ska betäcka min häst snart. jag undrar hur gör man med alla papper?
Vilka papper ska man fixa när fölet är fött?
Är det några papper som man måste fixa innan fölet är fött?
Vart ska man registrera stor häst korsningar? te x varmblod- halvblod eller vamblod holsteiner?

snälla hjälp mig :confused:

Sv: Vad händer sen?:O

När stoet är dräktigt så ska du få en betäckningsrapport från hingsthållaren. På den ska de sedan när det är dags för fölning antingen fylla i uppgifter om fölet eller att om det inte blev något (resorbering/kastning/dödfött/) och skicka till baka till den som har hingsten. Då ska du få ett underlag för registering. Vissa hingstar så kommer underlaget tillsammans med rapporten ofta då när alla avgifter är betalda för fölet.
När det gäller hästar med halvblod av någon typ i (även då holsteiner) brukar de registeras hos ASVH. http://www.asvh.se/regist/allm_reg.htm
För att kunna göra det så behöver du en ID-beskrivning, chipmärkning och DNA-prov. Lite beronde på föräldrarna så kan det behövas DNA även från dem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 130
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 709
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 393
Senast: Signe9
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars... 21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka