Rosen-Knoppen
Trådstartare
Igår fick min älskade häst stilla somna in på Ultuna efter att ha fått akut kolik med tarmvred på både tunn och tjocktarm, Vet sa att det fanns tre saker vi kunde göra; Buköppna med minimala chanser att han skulle klara det, gå in stenhårt med medicinering under natten och avvakta men med stor chans få ta bort honom under natten/ morgonen eller låta honom gå vidare direkt och ta slut på hans enorma lidande. Beslutet var tufft men så himla självklart. Behövde bara titta min häst i ögonen för att se att han bad om att få slippa lida. Är fullständigt chockad, går i ett slags vakum och kommer och går ur upprivningstillstånd. Men nu börjar allt sjunka in och tankarna börjat snurra.
Skulle jag ha ringt försäkringbolaget innan avlivningen och berätta om beslutet för att få något slags godkännande? Inte det första man tänker på mitt i natten i det läget.
vad händer nu? Pappersmässigt menar jag? skickar Ultuna in de papper som behövs? Vad gör jag med passet? Det ska väl makuleras?
Har ingen aning om vad jag ska göra och står helt handfallen här, har aldrig tagit bort en häst och har aldrig funderat över att man kanske skulle behöva. Vet inte ens hur jag ska orka gå vidare!
Hur går man vidare?
Skulle jag ha ringt försäkringbolaget innan avlivningen och berätta om beslutet för att få något slags godkännande? Inte det första man tänker på mitt i natten i det läget.
vad händer nu? Pappersmässigt menar jag? skickar Ultuna in de papper som behövs? Vad gör jag med passet? Det ska väl makuleras?
Har ingen aning om vad jag ska göra och står helt handfallen här, har aldrig tagit bort en häst och har aldrig funderat över att man kanske skulle behöva. Vet inte ens hur jag ska orka gå vidare!
Hur går man vidare?