Vad händer egentligen i Bollnäs om två veckor?

Snälla, hjälp mig att stilla mitt sinne! Jag och min sambo skulle boka en hotellnatt i Bollnäs 4-5/11 men det finns inte ett enda hotellrum ledigt i hela stan. Vi blev naturligtvis nyfikna på vad der kunde vara för evenemang som orsakade det, men vi hittar ingenting. Nu kan vi inte sluta tänka på det. Så vad händer i Bollnäs om två veckor?

Nordiska Swingers-förbundet har årsmöte.

Jaha okej jag känner inte till den delen av landet speciellt väl så det var fri spekulation.

Jag retas lite men det är verkligen dött där och Bollnäs är ett märkligt ställe (sorry @MJLee! :D). Eftersom jag jobbar i Norrland och har särbon norröver också brukar jag åka förbi där rätt ofta (och stanna och handla, de har två helskumma affärer a la Dollar Store samt en väldigt bra handelsträdgård).

Edit: Det finns en Dollar Store också...

Jag retas lite men det är verkligen dött där och Bollnäs är ett märkligt ställe (sorry @MJLee! :D). Eftersom jag jobbar i Norrland och har särbon norröver också brukar jag åka förbi där rätt ofta (och stanna och handla, de har två helskumma affärer a la Dollar Store samt en väldigt bra handelsträdgård).

Gjorde ett lunchstopp i Bollnäs för någon vecka sedan. På en sylta som hette Strandresturangen. Någon strand såg vi dock inte.

Gjorde ett lunchstopp i Bollnäs för någon vecka sedan. På en sylta som hette Strandresturangen. Någon strand såg vi dock inte.

Jag har stannat och handlat på Willys några gånger (ibland i sällskap med särbon) dvs kanske en handfull gånger. Två av de gångerna har jag/vi sett en foliehatt. Bokstavligen, dvs en man med foliehatt. När vi såg honom samtidigt tittade vi på varandra och typ: "Såg du vad jag såg?!".

Rent allmänt får jag faktiskt lite "Twilight zone"-vibbar av Bollnäs. Fast handelsträdgården Mobackes är outstanding :up:

Eh du har verkligen inte någon anledning att be om ursäkt för Bollnäs :D Det är verkligen världens tråkigaste ort med små hålor runt om. Och förutom handelsträdgårdens restaurang och det nya sushistället är det bara sunkställen. Och heldött! Det enda livliga är väl mina snorungar och deras förbannade schlager :mad:

När jag först flyttade hit och frågade runt lite om vad man ska göra så fick jag förslaget kyrkokören! :cautious: Som tondöv agnostiker kändes det inte helt optimalt O_o

Samt bingo/ringo och bandy...

Jag har stannat och handlat på Willys några gånger (ibland i sällskap med särbon) dvs kanske en handfull gånger. Två av de gångerna har jag/vi sett en foliehatt. Bokstavligen, dvs en man med foliehatt. När vi såg honom samtidigt tittade vi på varandra och typ: "Såg du vad jag såg?!".

Rent allmänt får jag faktiskt lite "Twilight zone"-vibbar av Bollnäs. Fast handelsträdgården Mobackes är outstanding :up:

Oj ja, foliemannen har jag också sett, hoppas du inte gick för nära för han brukar inte lukta mumma. Om det inte är den andra mannen jag tänker på, som går omkring i lumpor med burkar fastsatta - eller om det är något annat som klingar...

Oj ja, foliemannen har jag också sett, hoppas du inte gick för nära för han brukar inte lukta mumma. Om det inte är den andra mannen jag tänker på, som går omkring i lumpor med burkar fastsatta - eller om det är något annat som klingar...
Du tänker på brandmannen tror jag :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 831
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka