Vad händer, äldre tik får valpar?

lakrits

Trådstartare
Vad är det som är farligt, vad händer om en äldre tik som aldrig fått nån kull förut plötsligt skulle få valpar?

Ska först och främst skriva att det är inget som är aktuellt utan bara ett scenario.
Jag har bara fått inpräntat att det absolut inte är bra men har inte riktigt vetat nån förklaring på det.

Sv: Vad händer, äldre tik får valpar?

Det är inte någonting speciellt som händer, utan det ökar bara risken för komplikationer. Precis som det gör med äldre kvinnor när de blir gravida och skaffar barn.

Precis vad som helst kan hända och komplikationerna som blir kan ingen förutse bara sådär.
Det finns äldre tikar som har fått valpar utan problem, men risken är betydligt högre när de är lite äldre.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka