Vad hände ? Sträckning? Hur funkar Finadynet?

nexxa

Trådstartare
Mitt 19 år gamla sto var inte som hon brukade när jag släppte ut henne lördag fm. Hon gick lite snett och verkade gå som ett 'fyllo' enbart åt höger och gick in i saker :eek:

En stund senare var det bättre, pratade med vet i 2 omgångar - vi avvaktar tyckte hon båda gångerna, vid insläpp var det VÄRRE! Ringe henne igen och hon kom ut på studs..då var hon som vanligt igen :confused:

Hon har ju en vitt hinna på ögat sedan innan som varit behandlad men aldrig går bort, hon ser mörk och ljusskillnader men kan inte längre bedömma avstånd. Vet trodde att hon kanske sträckt sig. Fick fatt i en massör/laser/equimassör som tidigast kunde komma ons kväll. Hon går nu på 2 påsar Finadyn/dag (morgon) och är redan lite bättre.

Men till min fråga..kan Finadynet 'lura' och visa att hon är bättre? Hur snabbt verkar Finadyn? Har ni varit med om något liknande?

Sv: Vad hände ? Sträckning? Hur funkar Finadynet?

Tillägg: Ögat har varit såhär under minst 10-15 års tid! Inte kan det väl vara att hon fått men av det NU?!

Hade inte veterinären nån teori om hjärnblödning/ propp`?

Jag försökte få henne på de tankarna också, ville ta prover men hon var helt anti det :(
Jag pratade med djursjukhuset nyss har fått tid på måndag, annars ska jag försöka jaga fatt på någon annan som kan komma ut och ta prover imorgon..

hjälper finadyn enbart i syfte att lindra smärta?

finadyn tar ner inflammation också om sådan finns.

jag tycker det låter som
erlichias
virussjukdom (tex EHV-1)
slinger
problem i hjärnan; hjärnhinneinflammation, blödning....

att det endast är en streckning låter lite väl förenklat.. :crazy:

propsa på att vet. SKA ta några blodprov och kolla efter infektion och erl., det vore ju väldigt sorgligt om ni missar något allvarligt..

Ja jag tänker då inte ge mig :crazy:
Ska ringa min vanliga veterinär imorgon och be honom komma och ta prover (vill undvika att åka iväg med henne pga hennes stress när det gäller transportering och nya ställen men måste man så måste man!)

Ikväll var hon rejält bättre men jag gissar på att det är finadynet..!

Tack :love: Det kan verkligen behövas, ska hänga mig på telefonen imorgon bitti för att få fatt på NÅGON!

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·
J
Träning Hej. Ska försöka fatta mig kort så att alla orkar läsa ;). Har ett eng.fullblod på 5 år, har varit hur snäll som helst i de snart tre...
2
Svar
23
· Visningar
2 690
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Hur mycket ska man stå ut med innan man ger upp om sin kuse? Hösten 2003 konstaterades det på klinik att min pålla hade hov- och...
Svar
19
· Visningar
1 939
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka