Lella
Trådstartare
Jag har precis köpt ett nytt träns, men vilket letande! Senast jag köpte ett var för kanske tre år sedan, gången innan tre år innan det o innan det hade vi ponnyns gamla träns som följde med i köpet. Det riktigt gamla föll sönder efter något år och köpte ett nytt, samma storlek, liknande mått. Det som köptes för tre år sedan: samma storlek, aningen mindre i modell, det som var tänkt att köpas nu: sama storlek men GICK INTE ENS ÖVER ÖRONEN på LÖSASTE hålet!! Åkte tillbaka och vi tittade på följande storlek i samma modell och märke, denna gång utrustad med måttband. Inte ens Full-storleken passade min hästs Cob huvud! Fick leta genom hela deras sortiment med måttbandet och hittade till sist ett som jag gillade, Cob storlek men så utsläppt som det nästan gick, dvs i nästsista hålet. Vad är det som händer med storlekarna?? Krymper hästarnas huvuden så mycket att tränsen sys in och inte längre går på vissa hästar? Har märkt att islandstränsen går andra vägen än de engelska tränsen, de verkar bara bli större och större. Någon annan som har varit med om det samma?