Vad hade ni velat ha innan barnet kom, nu i efterhand?

Kan du sy så gör en babywrap till babyskyddet! Oslagbart under höst och vinter. Slipper tjocka ytterkläder när man ska ut i bilen :)
Länk

babywrapgr%C3%B6nt.jpg

alldeles för varmt i en bil man värmer upp dock i min mening.

Nåt inte så många tänker på är ett barnvagnshänge, alltså en liten figur som dinglar i vagnen. Många köper snygga i neutrala färger men de är svåra att se för barnet. Vår unge älskade sina figurer från Lamaze.

alldeles för varmt i en bil man värmer upp dock i min mening.
Jag vet inte hur du gör - men jag har alltid jacka på mig i bilen - så att bebisen också behöver ytterkläder/filt ser jag som ett tvång.
Det praktiska med denna är ju även att när det börjar bli varmare i bilen så viker man bara upp en flik i taget på filten och kan på så sätt lätt anpassa hur varmt det ska vara för bebis :)

Tunn fleeceoverall och mössa hade vi. Min bebis sprattlade iofs en del så varken huvudet eller händer/fötter hade hållt sig inne. Jag brukar ha 22 grader och inte ha tjock jacka på mig.

Jag är frusen som fan men har aldrig jacka i bilen. Dels är det obekvämt men bältet skyddar också sämre. Har man inte kupévärmare skulle jag välja filt löst på skyddet som sedan tas bort när bilen inte är iskall, så gjorde vi när jag jobbade som barnflicka, smidigt :)

Jag är frusen som fan men har aldrig jacka i bilen. Dels är det obekvämt men bältet skyddar också sämre. Har man inte kupévärmare skulle jag välja filt löst på skyddet som sedan tas bort när bilen inte är iskall, så gjorde vi när jag jobbade som barnflicka, smidigt :)
Och så lägger man dit filten när man ska gå ur bilen och så sparkar barnet av sig den. Helst i en snödriva eller en vattenpöl :meh:

Och så lägger man dit filten när man ska gå ur bilen och så sparkar barnet av sig den. Helst i en snödriva eller en vattenpöl :meh:

Men om det är vattenpölar ute är det ju inte så kallt och snödrivan får man väl hämta filten ifrån sen, de fryser ju inte ihjäl på en gång.

Jag var iväg och handlade lite annat, såg en presentbox med bodywash & bodylotion som jag inte kunde låta bli att köpa till henne :love: Så jag bestämde mig för att jag struntar i att köpa en filt också. Ni har kommit med så många bra förslag att jag har svårt att hejda mig från att köpa allt, men jag känner att man nog inte ska gå till överdrift ändå :p Av mig ska hon få tvättpåse + bebisstrumpor i olika storlekar, snorsug, några bebismatskedar, presentbox/duschkit, och en låda mjölkläckageskydd om hon vill ha :) Hade velat köpa bl.a. filt och Netflix-abonnemang också men någon måtta får det väl vara :o:laugh: Det får jag spara till nästa bebiskalas :D

Någon tipsade om presentkort på gravidmassage/massage. Jag var själv på gravidmassage häromdagen och det var så j-a skönt! :up: Skulle jag få ett presentkort och möjlighet att gå igen så skulle jag förmodligen börja gråta av lycka.

Kan du sy så gör en babywrap till babyskyddet! Oslagbart under höst och vinter. Slipper tjocka ytterkläder när man ska ut i bilen :)
Länk

Sydde babywrap till vår oktoberbebis. Suveränt! :) I en varm bil viker man enkelt upp, utomhus har man förvikt. Går att vika om luftigt eller välisolerat. Flitigt använt av oss som rätt ofta satte babyskyddet på barnvagnschassit.

Purelan! Den använder jag till sår och allt möjligt så även om man inte ammar är den super.

Babyshower nu är ju spännande. Då lär det vara en bebis i vinter. Jag tror att det finns filtar som har som hål för bilbälte som man lätt kan svepa om bebisarna ( @Zewz gjorde nog en sådan själv eller?). Den borde ju funka i vagn med och det hade jag gillat. Som en åkpåse light ju!

@TinyWiny kul att du fick feedback på presenten :)

Du har nog för höga tankar om mina sömnadsskills :laugh: Något sådant har jag inte gjort, jag sträckte mig så långt som att göra ett eget bärskydd (två spännen i en filt och två spännen i selen :angel:)

Jag sydde också babywrap och den var helt suverän! Så praktiskt att inte behöva klä på bebis ytterkläder. Den var absolut inte för varm, trots varmblodad bebis. Det är ju bara att öppna upp isf :)

Stort TACK till er alla för att ni delade med er av era tankar och reflektioner! :love::bow:

Babyshowern blev lyckad, och min vän blev glad för alla presenter :) Utöver mina presenter fick hon bl.a. blöjtårta och bebiskläder :D Ang. mjölkläckageskydden (nursing pads?) så frågade jag henne helt enkelt (när vi var lite avsides om de andra gästerna) om hon var intresserad, och hon tyckte att det var jättebra och tackade och tog emot :)

Tack igen för era strålande tips, nu har jag så många presentidéer på lager att jag nästan längtar efter att bli bjuden på ännu en babyshower :banana: :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka