Valptass
Trådstartare
Det har jag full förståelse för! Min syster hade som sagt problem med amningen och då diskuterade vi det där en del, det känns som att så många antar att alla kan och vill amma och det tjatas så om att bröstmjölk är det bästa för barnet och att man bondar med barnet osv... Så det kan säkert bli känsligt! Jag tror jag ska fråga henne lite snyggt om hon är intresserad av mjölkläckageskydden eller inte, säger hon nej så är det inte hela världen och hon behöver inte förklara sig allsjag tror inte det handlar om att skämmas - det handlar om ett val jag tror folk inte vill ska vara tagna för givet - för den som ammar spelar det nog ingen rol, men för den som inte tänkt göra det kan det bli ...jobbigt
Haha, jag tar inte illa upp i alla fall Om det var jag som organiserade det hela hade jag kanske inte tyckt att det var så smidigtTramstråden var väl inte helt vettigt att länka till här.
Vad smart med ett presentkort till både gravidmassage och vanlig! Just såna där föräldrapresenter känns som något jag vill ge när barnet väl är fött, det känns ju lite sådär att komma till babyshowern med godis och tidning och be dem hålla sig till efter förlossningenJag gav ett presentkort på ett spa i närheten som både har gravidmassage och vanlig så fick vännen välja själv när hon ville utnyttja kortet. Kände att alla kommer ge så himla bebisinriktade saker och då kände jag att det nog räcker med sådant, speciellt eftersom ongen inte var ute än.
Annars hade jag absolut, som många andra här, uppskattat filtar! Alla förbrukningsvaror är ju gött att få också, blöjor/tvättlappar/minihanddukar/hudkrämer typ.
Men de bästa presenterna vi fick (iofs efter bebis var född, hade icke babyshower) var saker till oss föräldrar. Chips, tidning, en flaska bubbel och sådär.
@Hyacinth förslag är inte dumt alltså Alla saker som får tiden att gå/roar den föräldraledige är bra saker, typ.
Åh, det låter roligt! Funderade faktiskt på sånt där gips till magen men jag vet inte riktigt hur babyshowern är planerad. Men jag lägger tipsen på minnet ifall jag nån gång ska planera babyshower åt någon!Vi gick all in och gjorde en blöjtårta med blöjor i minsta stl 1 och 2, strax över 80 blöjor på den och hon fick över 500 totalt!
Dessutom la vi till en snutte till kommande bäbis också och lite bubbel till föräldrarna, dock alkoholfritt! + att vi ordnade själva showern och köpte gips till magen och all fika, vart sååå lyckat!