Vad hade ni velat ha innan barnet kom, nu i efterhand?

Purelan! Den använder jag till sår och allt möjligt så även om man inte ammar är den super.

Babyshower nu är ju spännande. Då lär det vara en bebis i vinter. Jag tror att det finns filtar som har som hål för bilbälte som man lätt kan svepa om bebisarna ( @Zewz gjorde nog en sådan själv eller?). Den borde ju funka i vagn med och det hade jag gillat. Som en åkpåse light ju!

@TinyWiny kul att du fick feedback på presenten :)

Jag tittade på Malou efter 10 i brist på annat. Det var sådär, kan man väl säga.
Jag har ganska svårt för Malou :rofl:

Fårskinn, gjort av får.

Eller ett paket med ersättning, hade jag uppskattat så här i efterhand. :o
Hade jag inte redan köpt massa annat hade jag nog köpt ett fårskinn! Verkar också populärt, ännu en sak jag inte hade kommit på själv :up:

Purelan! Den använder jag till sår och allt möjligt så även om man inte ammar är den super.

Babyshower nu är ju spännande. Då lär det vara en bebis i vinter. Jag tror att det finns filtar som har som hål för bilbälte som man lätt kan svepa om bebisarna ( @Zewz gjorde nog en sådan själv eller?). Den borde ju funka i vagn med och det hade jag gillat. Som en åkpåse light ju!

@TinyWiny kul att du fick feedback på presenten :)
Hon är beräknad att föda nästan när dom helst, så en höst/vinterbebis blir det absolut! Filt är bra förslag! Systers bebis kom på sommaren och var ofta varm så där användes inte filtar så flitigt, säkert därför vi inte tänkte på det :)

Jag hade köpt något lite lyxigt till mamman.
Någon mysig hudkräm eller tvål till mamman med lavendeldoft eller liknande. Kanske massageolja också.
Eller något lite mer exklusivt the eller liknande.
Det tycker jag är ett bra förslag! Även om presenterna naturligtvis är bebisinriktade så har ju själva babyshowern fokus på mamman.

Termosmugg, kaffet hinner bli svalt många gånger om :p
Haha, det kan jag tänka mig!

Ja min syster och jag har en sån relation att vi pratar om intima saker helt ogenerat. Senast idag fick jag mensskydd av henne som hon inte ville ha :p Jag tror inte att vännen skulle skämmas inför mig, men kanske inför resten av sällskapet.

jag tror inte det handlar om att skämmas - det handlar om ett val jag tror folk inte vill ska vara tagna för givet - för den som ammar spelar det nog ingen rol, men för den som inte tänkt göra det kan det bli ...jobbigt

Det tycker jag är ett bra förslag! Även om presenterna naturligtvis är bebisinriktade så har ju själva babyshowern fokus på mamman!
Just därför tycker jag mamman är värd lite lyx. :)
Hon ska föda barnet och ta hand om (antar jag?) bebisen när den kommit.
Då behöver hon skämmas bort lite innan. :love:

Jag gav ett presentkort på ett spa i närheten som både har gravidmassage och vanlig så fick vännen välja själv när hon ville utnyttja kortet. Kände att alla kommer ge så himla bebisinriktade saker och då kände jag att det nog räcker med sådant, speciellt eftersom ongen inte var ute än.

Annars hade jag absolut, som många andra här, uppskattat filtar! Alla förbrukningsvaror är ju gött att få också, blöjor/tvättlappar/minihanddukar/hudkrämer typ.

Men de bästa presenterna vi fick (iofs efter bebis var född, hade icke babyshower) var saker till oss föräldrar. Chips, tidning, en flaska bubbel och sådär.

@Hyacinth förslag är inte dumt alltså :D Alla saker som får tiden att gå/roar den föräldraledige är bra saker, typ.

Konstig rubrik kanske, hoppas ni fattar :p Jag är bjuden till en babyshower i helgen, och ska ha med mig presenter. Jag har inga egna barn, så jag vet liksom inte vad den blivande mamman kan tänkas vilja ha! Jag vill gärna undvika det uppenbara; som bebiskläder, nappar och blöjor. Det är min väns första barn, och jag kan tänka mig att det finns många saker man inte tänkte på att man skulle behöva köpa. Jag har rådfrågat min syster som fick sitt första barn för ett tag sedan, och jag har redan köpt presenter. Men jag tänker mig att systers tips ju utgår ifrån hennes egna erfarenheter, så jag tar gärna emot tips från andra också! Jag har fortfarande lite tid på mig att komplettera :)

Jag har redan googlat och läst presenttips på nätet, så det jag är ute efter är helt enkelt det som står i rubriken: nu i efterhand, vad hade ni velat ha inför bebislivet? Bebiskläder, blöjor och nappar är ju uppenbart - men vad finns det mer för produkter som ni har haft användning för?

(För den nyfikne, här är vad jag har köpt: amningskupor, snorsug, bebismatskedar samt bebisstrumpor + tvättpåse som ett tips på hur man undviker att alla strumpor försvinner i tvätten :D)

Vi gick all in och gjorde en blöjtårta med blöjor i minsta stl 1 och 2, strax över 80 blöjor på den och hon fick över 500 totalt! :D:p

Dessutom la vi till en snutte till kommande bäbis också och lite bubbel till föräldrarna, dock alkoholfritt! + att vi ordnade själva showern och köpte gips till magen och all fika, vart sååå lyckat! :love::love::love:

Konstig rubrik kanske, hoppas ni fattar :p Jag är bjuden till en babyshower i helgen, och ska ha med mig presenter. Jag har inga egna barn, så jag vet liksom inte vad den blivande mamman kan tänkas vilja ha! Jag vill gärna undvika det uppenbara; som bebiskläder, nappar och blöjor. Det är min väns första barn, och jag kan tänka mig att det finns många saker man inte tänkte på att man skulle behöva köpa. Jag har rådfrågat min syster som fick sitt första barn för ett tag sedan, och jag har redan köpt presenter. Men jag tänker mig att systers tips ju utgår ifrån hennes egna erfarenheter, så jag tar gärna emot tips från andra också! Jag har fortfarande lite tid på mig att komplettera :)

Jag har redan googlat och läst presenttips på nätet, så det jag är ute efter är helt enkelt det som står i rubriken: nu i efterhand, vad hade ni velat ha inför bebislivet? Bebiskläder, blöjor och nappar är ju uppenbart - men vad finns det mer för produkter som ni har haft användning för?

(För den nyfikne, här är vad jag har köpt: amningskupor, snorsug, bebismatskedar samt bebisstrumpor + tvättpåse som ett tips på hur man undviker att alla strumpor försvinner i tvätten :D)

Ett fårskinn!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka