Vad hade ni valt?

kolblakkur

Trådstartare
Obegränsat med ridvägar men svårare att ta sig till stallet eller otroligt begränsat med ridvägar och att kunna ta sig med lätthet till stallet?

Är nyfiken på hur folk resonerar!

Sv: Vad hade ni valt?

Under förutsättning att allt övrigt, dvs foderrutiner, hagar, typ av folk etc är likvärdigt, så hade jag nog valt bra ridvägar men svårare att ta sig stallet. Vet hur lätt motivationen och glädjen med häst försvinner om man inte får så mkt utbyte när man är där...

Där jag står nu är jag väldigt ensam (bara en häst till förutom min, o jag o dennes ägare är aldrig där samtidigt), har ingen ridbana men dock helt underbara ridvägar. Trots dessa fina vägar tryter motivationen pga de begränsade träningsmöjligheterna samt bristen på gemenskap och sällskap. Alltså har jag kommit fram till att vad stallet kan erbjuda är viktigare än hur jobbigt/lätt det är att ta mig dit! :)

Jag håller med heylan! Föredrar bra ridvägar och bra förrutsättningar i övrigt än att det är plättlätt att ta sig till stallet. Ok, det får inte bli för krångligt då blir det bara jobbigt och motivationen kommer tryta endå pga resvägen.

Beror på ridmöjligheterna i övrigt för min del. Ridhus, paddock och nära hem är högprioriterat, sedan får ridvägar komma på plats sju eller något liknande, så finns det bara träningsmöjligheter på annat sätt så hade jag valt närheten faktiskt.

hej!

jag ska byta till ett stall där det är mer begränsade ridvägar och lättare att ta sig dit.

i det stallet där jag stod innan med många ridvägar blev det ändå så att man red några eller ngn väg rätt ofta och sällan red man på alla de olika.

så i det stallet jag ska bo i nu finns det ridvägar kanske fem-sex olika iallafall så allt är väl relativt är kanske så otroligt begränsat med ridvägar i andras ögon....

motivation diskuteras, vad värdesätter du? hur mkt rider du ut?

jag rider ut kanske tre dagar i veckan och nöjer mig med ett "mindre" utbud.

jag tycker att det är skönt att ha det lätt att ta sig till stallet vissa dagar är det jobbigt ändå att ta sig ut til stallet.

lite så resonerar jag =)

lycka till!

Jag hade hellre valt obegränsat med ridvägar, prioriterar mest att rida utoch vill göa det minst 5 dagar i veckan. Rider mkt markarbete i skogen på grusvägarna.

Ridbana/ridhus väljer jag lätt bort för bra ridvägar.

Ridvägar såklart! Urk för att alltid rida i ridhus, eller samma runda. Sen beros väl på vad som menas med väldigt svårt att ta sig dit? Själv har jag körkort och bil så känns väl inte som att något ställe skulle vara just svårt, kanske snarare långt bort...

Tur man inte behöver göra det valet :D

Den med bäst rid- och hästhållningsmöjligheter.
Det får ju gärna finnas ridbana/ridhus i närheten så att man inte behöver åka land och rike runt för ett litet pass på banan...

Dessutom, har man körkort och bil så brukar det vara ganska lätt att ta sej runt!

Allt beror ju på vad för ambitioner man har. Är man en skogsmulle är ridvägarna jätteviktiga!

Jag står i ett stall typ helt utan vettiga ridvägar, finns dock ridhus och en stor gräsbana att rida på. Vill dock rida i skogen i alla fall en dag i veckan, så då lastar jag och kör dit!

Det hjälper väl inte hur mycket ridvägar det finns om det är problem att öht ta sig till stallet? Jag som inte rider ut mer än ett par ggr i veckan hade valt stallet jag lätt tar mig till.
Men den som mest rider ut kanske väljer annorlunda förstås.

Ska jag vara ärlig (och inte välja något av alternativen som gavs :p) så väger det tyngst att trivas i stallet...Att ha en trevlig omgivning som kan hålla motivationen uppe trots att det är en tung period och få mig att tycka att det är skönt att åka till stallet väger tyngre än att både att massa ridvägar och nära till stallet....
Så skulle jag behöva välja mellan bra ridvägar eller att lätt kunna ta sig till stallet skulle jag alltså fundera över var jag faktiskt trivs bäst :)

Skuggflickan - som trivs bäst i stallet lite längre bort och därför stannar där trots att det finns ett närmare till hands.

Jag rider sällan ut, och hade utan tvekan valt nr 2.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 548
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 789
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar