vad hade ni sk sug efter..??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

under eran graviditet? clementiner,julmust är jag helt galen i,jag kan äta upp till 16clementiner om dagen om inte mer.
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Stora blå vindruvor!!!!! och mitt godissug har försvunnit nästan helt! jag började dock tycka att ren choklad är gott, vilket jag inte alls gillade innan, detta har också hållt i sig efteråt och det är ju bra!

madde
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Jag hade inte sug efter något speciellt. Däremot var jag beroende av nässpray.

/Timsetim
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Nu ska jag förstöra din dag...
Clementiner är en frukt man alltid ska ransonera sitt intag av.
Det finns ingen frukt som är så besprutad som clementinerna och som har så mycket giftrester i sig.
I mitt arbete som förskollärare vet jag att det kom ett utskick att inte ge barnen clementiner på dagis.
När jag arbetade som fruktdiskansvarig i en dimmig forntid fick jag handeksem varje år i december när det var clementinsäsong.
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

det visste jag inte,men jag fick sluta äta clementiner pga mitt blodsocker blev högt,så min barnmorska förbjöd mig att äta det mer....
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Piggelinglass, ca ett paket om dagen, mjölk och gelebjörnar...

Fanns det inte minst 2 liter mjölk hemma var det katastrof och ledde till utbrott :eek:
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Mjölk, choklad, lakrits, ägg och ost. Och PIZZA!!! jag kan äta två pizzor om dagen!!! som tur är så har jag ingen bil förtillfället så det sätter stopp för pizza frossandet :D
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Mjölk, choklad, lakrits, ägg och ost. Och PIZZA!!! jag kan äta två pizzor om dagen!!! som tur är så har jag ingen bil förtillfället så det sätter stopp för pizza frossandet :D

Å fyyy vad ÄCKLIGT!!! Alltså pizza, japp jag gillar det när jag iNTE är gravid även om jag sällan sällan äter det pga det höga energivärdet. men om jag äter fet mat som gravid mår jag så illa och då jag är gravid igen, så blev jag nästan illamående av din tråd :crazy: !

Annars har jag inga särskilda gravidcravings, kan tänka mycket på godmat, men har svårt att äta utan att må dåligt. Men fet mat går fetbort justnu ;) .

Kan bli sugen på potatismos, litemer än vanligt...
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Jag är har under graviditeten blivit galen i:
Sushi (det får bli mamasushi)
bullar (både kanel och lussebullar)
salt (massor av salt i maten)

Det är väl i stortsätt det än så länge
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Jag har inget så där som jag MÅSTE ha, men denna graviditeten har jag blivit ännu mer förtjust i sushi än vanligt - i perioder har det varit det enda som känts bra att äta. Nyttigt är det ju, lite dyrt bara :crazy: Och jag är lycklig att livsmedelsverket nu har ändrat sina rekommendationer så jag struntar i mammasushin och frossar glatt i laxbitarna också :d (massor av bra omega 3 :idea: )
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Apelsinjuice, smörgåstårta och kexchoklad levde jag på mestadelen av min graviditet :D
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

När jag väntade min dotter hade jag dille på kokt potatis med sås...
Den här gången har jag inte fått något direkt sug, det är lite olika från dag till dag.
Ibland är jag sugen på Gott & Blandat och ibland är jag så väldigt sugen på potatis med köttbullar och rödbetsallad!! Julmust kan jag oxå bli sugen på....
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

*hihi* ja alla är vi olika för mig är det tvärt om desto fetare desto bättre :D

Tänk endå vad lustigt att det är så. Fet mat är ju fet mat, och att vara gravid är ju att vara gravid och endå är vi så olika. Minns att jag åt 1/4dels pizza när jag var gravid förra gången, har för mig att jag mådde riktig illa i 2-3dygn efteråt:eek: .
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Åh, det enda jag verkligen behövde ha under min graviditet var just pizza och därefter hamburgare :D Fast inte under mina första 13-må-illa-som-en-gris-veckor.. Men därefter så åt jag pizza och hamburgare som om jag aldrig sett mat innan!

Tyvärr sitter det suget i fortfarande, men nu får jag behärska mig lite mer.
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Främst mjölk (litervis) och nötkött (fint kött! typ ryggbiff och filé). Sista veckorna drack jag ett par liter lättmjölk om dagen.
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Saltlakrits.

Fast det sa pappan att han inte gick på, "Du vill ju alltid ha saltlakrits"

Annars minns jag att jag var väldigt sugen på tomater och blodapelsinjuice.
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

Jag hade inga speciella sug.... jo jag åt mer frukt och grönt, drack mer mjölk.... åt vanlig hederlig mat dock rätt mkt....

+53 kilo

jag åt inte ett enda chips, godis eller glass :eek:
 
Sv: vad hade ni sk sug efter..??

är i v 18 och än så länge är de mest saltlakits (mest hockey snus) å äppeljuice. en kompis berättade för ett par dagar sen att hon åt curry på allt under sin graviditet, så käkade jag currysås samma dag å gud va gott de va!

är inte helt beroende och måste ha nått av dessa varje dag än. men de kommer väl=)

kött, korv, köttbullar osv är nästan äckligt att äta numera. smakar inte alls bra. kyckling och fisk går hur bra som helst=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: G-uldlock
·
Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Wille
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 458
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp