Ja du, man kan inte vänta sig någon veterinär hjälp, det känner jag till av egen erfarenhet.
P sprutor är inte lagliga, finns vet som gör det ändå.. fast jag har inte testat det.
Börja med att ändra rutinerna i stallet.
Ett sto med hormonproblem behöver leva efter ljuset ute.
Jag släcker för natten när solen går ner och ger inte mina frukost förräna det är ljust på morgonen.
Det blir till att släcka tidigt på vintern, vid 18 tiden. men sedan jag började med det mår mitt eget sto mkt bättre.
Tänder tidigast 08 på morgonen på vintern.Eller när solen går upp....
Om man ger stor högiva funkar detta bra, till och med min vallack verkade må bra av att ha samma mängd ljus som ute.
Ha inte täcke på ett sådant sto, kroppen får inte tycka det är varmt.
För en sådan häst är det alltså bäst att leva efter årstiderna.När vintern kommer är det naturligt att det blir kallare och mörkare.Har man tänt ljuset i stallet länge talar man om för hästen att det är vår.
Om du har tänkt på det, har man ju nattlampor hos ston man vill få i brunst tidigt så man kan betäcka tidigt.
Jag tycker ni kan prova detta, ni kan också prova örter, det finns flera olika sorter, de är inte farliga så testa er fram.
Fick dessa råd av en mkt duktig äldre man förra året och min häst ändrade sig betydligt.