45 minuters promenad med hunden gjord. Nu ska jag dammsuga undervåningen sen är det nog dags att påbörja nattning av barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utomus och håll andan!Öppnade en låda med flera år gammal otvättad ull som legat i en plastlåda med lock. Jag kräktes av stanken.
Problemet är att min slända och kardor är i den så måste öppna igen.. ☹
Pysslar du med ull trots att du är vegan?Öppnade en låda med flera år gammal otvättad ull som legat i en plastlåda med lock. Jag kräktes av stanken.
Problemet är att min slända och kardor är i den så måste öppna igen.. ☹
Japp. Utan att tveka. Har även läderkängor och läder till hästen. Men jag äter veganskt, har dock svårt att hitta bra alternativ till läder och ull.Pysslar du med ull trots att du är vegan?
Japp. Utan att tveka. Har även läderkängor och läder till hästen. Men jag äter veganskt, har dock svårt att hitta bra alternativ till läder och ull.
Ja, jag använder bara ull från glada får också. Jag när jag spinner själv. Men ja.. Jag älskar ull och älskar att tova ull och sticka i ull.Ull är ju ändå en vettigt animalisk produkt. Djuren mår ju bra av att bli av med ullen och det är ju himla vänligt att spinna egen ull och göra egna kläder av den.
Det ser alltid så mysigt ut på dina hembilder !Hemtrevnad...
Visa bifogad fil 40019
Det är väl inget konstigt? Fåren måste klippas så det är snarare bra att ta tillvara på ullen.Pysslar du med ull trots att du är vegan?
Jag förstår reaktionen för att annars hör man ju bara att djur exploateras, så att föda upp för att ta tillvara på ullen innebär även att man slaktar och de hålls inhägnade. De ullfår som finns idag har ju avlats fram så de måste klippas, vilda får fäller själva sin ull.Det är väl inget konstigt? Fåren måste klippas så det är snarare bra att ta tillvara på ullen.
Finns ju ändå massor med veganer som har typ häst eller andra djur som hålls inhägnande.Jag förstår reaktionen för att annars hör man ju bara att djur exploateras, så att föda upp för att ta tillvara på ullen innebär även att man slaktar och de hålls inhägnade. De ullfår som finns idag har ju avlats fram så de måste klippas, vilda får fäller själva sin ull.
Jag vet, men jag förstår ändå reaktionen. Det finns även massor med veganer som har både hund och katt men det enda som jag blir irriterad över är när de skaffar rovdjur som de sedan försöker sätta på vegansk kost.Finns ju ändå massor med veganer som har typ häst eller andra djur som hålls inhägnande.