Vad göra?

caradan

Trådstartare
Köpte för ett tag sen ett äldre sto till min son. Han hade ridit ett tag och jag tänkte att det blir perfekt med egen så får han möjlighet att rida oftare än en gång i veckan på ridskola.
Det tog dock inte lång tid innan han tröttnade helt och nu varken rider eller ens går ut i stallet längre.
Och här står jag med världens snällaste och bästa ponny som bara går i hagen.
Problemet är att ponnyn är 27år men fortfarande pigg och glad och älskar att bli riden.
Men att sälja en 27åring tar emot (har känt ponnyn i många år därav köpte vi henne när hon var så gammal) men att avliva en fullt frisk ponny gör jag inte heller.
Så nu står jag med en ponny som jag letar medryttare till, men helt hopplöst då det stort sett bara är uteritter då alla bara vill hoppa och tävla.
Ponnyn mår inte dåligt av att stå men hon kunde glädja så många andra istället för att bara gå i hagen här.
Vad gör man?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka