vad göra?

Sv: vad göra?

Jag hade nog tagit bort hunden, vad händer om ett barn kommer i vägen för den? Kan ju komma ett barn med en hund.
En hund som blir så blockerad och är så aggressiv är farlig. Jag skulle inte våga ta risken att något händer, den har ju redan tagit sig ut och anfallit en hund en gång.

Hunden lär ju inte må bra av det själv heller.
Ni har ju dessutom barn, då borde väl barnet gå före hunden.
Att ha en sådan hund med småbarn känns inte säkert någonstans.

Senast ändrad:

Ja jag kan förstå att det är jättejobbigt och att man tycker att man sviker hunden, men den är inte frisk i mina ögon när den blir så aggressiv och blockerad att den ens inte ser familjens barn eller dig heller för den delen. Det är en alldeles för stor och stark hund att chansa med....och det är ju nog bara en fråga om NÄR den skadar en människa eller annan hund mer än OM den kommer att göra det.

Se det som att du gav den en chans, men den kunde inte ta den. Jag tycker det är otäckt att det finns såna hundar ute , och att plötsligt kanske den kommer och anfaller nån oskyldig hund så den ska avlida istället :(
Kopplet kanske går av eller den drar omkull dig.

Jag tycker den fått sina chanser och inne med familjen kan den inte vara ett helt liv heller. Men det är alltid mycket lättare att se saken utifrån så jag förstår dig , men det gör inte att hunden blir bättre.

Jag håller med båda ovanstående, det är därför jag sitter här med tungt hjärta. Hade jag bara sett en liten liten förbättring efter all träning. Att vara rädd för att gå ut med vovven med barnen samtidigt funkar inte i längden. Jag vet ju det.

tyvärr har jag nog bestämt mig nu då jag fått lite input och jag ser nog enda valet är det jag känslomässigt inte vill. Men han är inte stabil och tja risken är för stor i ett samhälle som vi bor i att människor kan komma ivägen och eller andra djur och det är det inte värt. Han är matteshjärta men han mår inte bra själv av detta att alltid hålla koll och vara beredd på andra hundar.

Det blir jobbigt men detta är inte hållbart i längden trots allt.

Jag tror du gör rätt även om det känns tungt.
Ni gav hunden en chans, så han fick ju ändå bo hos en bra familj sista tiden.
Något är ju fel med hunden, eftersom han blir så aggressiv att han tom ger sig på valpar. Men ni har gjort vad ni kunnat, det är jättetråkigt att det inte hjälpt
men hunden lider inte av att tas bort. Däremot tror jag att hundar kan känna av att man inte kan lita på den, den mår nog inte heller bra som det är nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 089
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 671
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 104
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka