Vad göra?

Popcorn

Trådstartare
Min lilla pålle tycker INTE om att åka transport. Hon sparkar i väggen. Inte några små fjuttiga sparkar utan rejäla slag!
Grannarna hör när vi kör förbi även om dom har fönstren stängda.

Jag klistarde upp en gummimatta på väggen för att dämpa slagen. Tänkte att hon kanske slutade sparka om det inte lät. Har ju hört talas om hästar som står och sparkar i boxen för att kalla på uppmärksamhet. Är ju rädd att hon ska skada sej.

Men inte hjälpte det inte..
Har kollat upp med en equterapeut om hon hade ont. Ingeting. Lasta henne är inga som helst problem, max 30 sekunder, och så länge transporten står stilla inga problem heller. Det börjar sen när jag kör..

Så vad göra?? Någon som vet? Skickar med ett foto när jag körde henne sist. Det var bara 2 mil...

Sv: Vad göra?

Min ena häst traskar glatt n i transporten men så snart jag stänger om henne börjar hon hoppa jämfota och ha sig (sparkar inte i väggen som din verkar göra men hon lever om så att hela ekipaget rör sig) :( Hon vill ha sällskap :D Spelar ingen roll om hon åker brett eller smalt utan det är en kompis att "umgås" med som hon önskar. Det komiska är att när man kommer fram dit man ska och ska lasta ur så får man knuffa ur henne. Hon är inte ett dugg stressad och stannar man och tittar till henne så är hon hur kärvänlig som helst. Om man bara kunde förstå vad de tänker så mycket lättare det skulle gå!

Jag har också en sån pålle som sparkar så att man tror det är krig i transporten, men åker han brett och baklänges så går det bra. Så tror det har att göra med att det blir för trångt och att han inte kan stå lika stabil när han åker framvänd.

Man får testa sig fram:)

Min häst sparkar och lever om ifall jag stänger den lilla luckan bak. Hon är i normala fall en helt okomplicerad dam så detta var snabbt uträknat vad det beror på. Hon åker brett men kan åka smalt om det behövs.

Liknande trådar

Hästmänniskan I mitt stall står ett av en familj, nyinköpt halvblod. Enligt reklamen var hästen inte så utbildad, därför billig. Den hade i princip...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 908
Senast: Tennessee
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·
Hästhantering Har en nybliven 6-åring som fram tills 4 års ålder var både lätt att lasta och köra. Som 3-åring fick hon en större sårskada och fick...
2
Svar
27
· Visningar
4 214
Senast: Rugge
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits