Vad göra/ställa vid denna vägg?

cherie

Trådstartare
Hur kan man utnyttja utrymmet vid denna vägg? (Rummet ser helt annorlunda ut idag, ny färg på väggarna och nytt golv mm)

Bokhyllan som står där på bilden står i vardagsrummet nu istället.

Vi lär ställa dit en byrå/sekretär av något slag, men sedan då? Väggen är ganska lång. Hur skulle ni gjort?

sov_zpsbb10bce7.jpg

Sv: Vad göra/ställa vid denna vägg?

Ja, precis, det är ett sovrum :)

Byrå ska som sagt in, men det kommer finnas plats även efter detta. Spegel funderade jag på men jag är lite "rädd" av mig och skulle inte gilla att kunna se in i en spegel när jag ligger i sängen.

Vill inte heller ha speglar i sovrummet, har nog lekt för mycket svarte madam och anden i glaset som liten.

Men en byrå med en tavellist ovanför eller vanligt hängande tavlor bara?

Oh, jag skulle skippat byrån och bara ha en fåtölj + bokhyllor fyllda med härliga böcker! En underbar läshörna :)

Hmm... Saken är den att det var tanken från början. Men bokhyllan passar bättre i vardagsrummet (då vi även kan fylla den med våra skivor) och fler böcker har vi tyvärr inte. Fåtölj får stå i andra hörnet i sovrummet, till vänster där man på bilden skymtar något svart stolsben.

Så svårt det är att fylla en stoor tvåa när man flyttar in i princip utan möbler :D

Vill inte heller ha speglar i sovrummet, har nog lekt för mycket svarte madam och anden i glaset som liten.

Men en byrå med en tavellist ovanför eller vanligt hängande tavlor bara?

Precis så jag känner inför spegel jag med ;)

Jo precis, en byrå med lite tavlor över vore jättebra men väggen är lång, närmare tre meter, så bara en byrå känns lite tomt på ngt sätt?

Nån fin liten fotölj eller rejälare stol? Svårt att ställa dit något bara för att, är det inget ni har behov av att ha? :)

Har ni redan köpt en byrå? Annars kan ni ju leta efter en som är lite bredare och ställa mitt på väggen så att säga och sen hänga upp exempelvis foton i olika storlekar i ett oregelbundet mönster ovanför.

Jag tycker som de andra att en byrå "i mitten" av väggen vore snyggt, och sen lite tavlor o annat fint på väggen ovanför. Om det känns för tomt så kan ni ju ställa dit en pall eller en "golv-växt på sidan av byrån, så händer det lite mer. :)

Eller så låter ni det vara tomt och njuter av att ha ett ställe där ni kan göra situps och armhävningar utan att blocka tvn för den andra. :D

Finns ju breda byråer /sideboards man kan ha. Blir det ändå vägg över så kanske en "herrbetjänt" eller liknande. Finns ju snygga klädhängare om man vill hänga av sig morgonrocken eller så.

Hade jag haft behov av mer förvaring hade jag nog ställt dit en större hylla/byrå eller två lika. Men om ni bara vill hitta på något roligt med en tom väggyta kanske sån självhäftande väggdekor kan vara något? Har själv lite bambu ovanför sängen som jag är väldigt nöjd med :laugh:
Ett par exempel på dekor:

slatthult-sjalvhaftande-dekoration__0129207_PE283987_S4.JPG

298327_l.jpg

Delvis KL

Tack för alla tips! Vidgade mina vyer måste jag säga. Klädhängare hade jag inte alls tänkt på, men det vore faktiskt jättebra för i nuläget lägger vi våra kläder på en fåtölj istället :p Och en bredare variant på en byrå ska också kika efter. Och ni har nog rätt i att det inte blir för tomt med en byrå bara jag kikar efter en lite bredare sådan + kanske en pall bredvid som någon skrev.

Jag är fortfarande öppen för att det blir bokhylla + fåtölj där, det beror lite på om alla får plats i vardagsrummet eller om vi behöver ytterliggare en bokhylla... Dekor var också något jag inte alls tänkt på. Kul med så många förslag!

(Jag är förövrigt lite förskräckt över rummets nya utseende, det har (hade?) en fin, neutral grå färg på väggarna men sedan ett nytt golv lagts in som har lite grönaktig ton i sig så så ser rummet plötsligt BLÅTT ut istället för grått :eek: Grönt + den lilla skvätt gula färgen i den gråa färgen måste alltså blivit blått.. Urrhh :crazy: Inte visste jag att golvet kunde göra sån stor skillnad på väggfärgen!) Det är nästan så jag saknar det gamla orange plastgolvet...

Vet ej vilken stil du gillar, men det finns ju bla klädhängare som ser ut som träd. Annars är det snyggt m svart smide tex.
Eller en gammal hederlig herrbetjänt som är lite lägre i modellen. Beroende på bredd på byrån/sideboarden så kan du säkerligen få in en pall också.

Synd med sängen mittemot, då en fullsize spegel alltid är bra att ha! Kanske på hjul så man kan flytta den.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 997
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 225
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar