Vad göra med sill???

Texaz

Trådstartare
Har ett paket fryst sill, men har ingen aning om vad man tillagar???:p

Om jag förstått det rätt är sill och strömming samma sak, skillnaden är var det fångats. Eller?

Kan alltså sillen tillagas som strömming, eller finns det annat gott jag kan göra? Alla recept i kokboken är antingen på salt sill ELLER strömming:crazy:

Sv: Vad göra med sill???

Jag hade panerat och stekt sillfiléerna, för jag antar att det inte är hel sill? Potatismos är gott till.

Samma art men sillen kan vara lite större, gränsen för när sillen kallas strömming ligger någonstans vid Öland, söder om är det sill och norr om strömming.

Senast ändrad:

Ahh, då tillagar jag som strömming ;-)

ÄLSKAR strömming i alla former!!:love:

Tänkte om det var något speciellt jag BORDE tillaga (fattar inte VARFÖR jag ens köpt sill!!)

Ahh, då tillagar jag som strömming ;-)

ÄLSKAR strömming i alla former!!:love:

Tänkte om det var något speciellt jag BORDE tillaga (fattar inte VARFÖR jag ens köpt sill!!)

Det kommer sill i stället för strömming nu sedan i somras, svarar frysansvarig på en ICA nära. I alla fall Västkustfiles.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 158
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar