Vad göra med fisande katt?

Sv: Vad göra med fisande katt?

Torrfoder är inte bra för tänderna då det innehåller stärkelse som lägger som som en smet runt ränderna och ger upphov till karies. Tittar jag mina katter i munnen så har den som bägrar torrfoder överlägset bäst tänder, torrfoderjunkiesarna har sämst.

Varför skulle det vara dåligt att ett foder innehåller vatten? Vanligt kött som vi äter innehåller mest vatten, bytesdjur innehåller mest vatten.

Torrfoder innehåller majs, vete och annat som katten som rovdjur inte behöver. Vad är det som är så bra med det?

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 335
Senast: monster1
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30