Vad göra med färska pistagenötter?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 605

Mia_R

Trådstartare
Jag köpte färsk pistage för att testa något nytt. De har en mjuk rödlila hinna som går att dra loss, innanför är det ett sprött skal upptäckte jag när jag bet i den och sen själv nöten. Men vad använder jag de till, ska de rostas eller vad?

Rostad pistage tycker jag är gott, vet inte riktigt vad jag tycker om de här? 🤔

Smakar de pistage? Zeina (Zeinaskitchen) har en pesto med pistage som jag vill testa, om de är tråkiga att äta som de är nu kanske funkar de som pesto?
Annars går de säkert att rosta i din ugn "som vanligt".

Smakar de pistage? Zeina (Zeinaskitchen) har en pesto med pistage som jag vill testa, om de är tråkiga att äta som de är nu kanske funkar de som pesto?
Annars går de säkert att rosta i din ugn "som vanligt".
Det smakar inte lika mycket som rostade, ska testa igen och skala flera och känna efter.

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 923
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade... 2
Svar
38
· Visningar
4 526
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka