Vad göra med en 2002:a?

Sv: Vad göra med en 2002:a?

Precis som olgaklara skrev så får du rida upp till och med 1.00 m i hoppning. Om man vill rida 4-årschampionat så ska man (givetvis efter anmälan och betald avgift) rida tre "nollor" i 1.00 m för att kvala till semifinal. Semifinalen går på tre ställen i landet och rids i två omgångar. Första omgången går på 1.00 m och de 50 % bästa går vidare till andra omgången, där hindren är 1.05. Hur många som sedan går vidare till finalen i Flyinge beror på hur många startande det är i resp. semifinal.

Lycka till! :banana:

I skåne går de i vinslöv och finalen i flyinge. Men i finalen så skall man ha en häst som hoppar som på löshoppning eftersom det är en bedömningstävling.

Hingsten Undercover vann förra året och han hoppade väldigt extra.

Jag tycker att det är tufft för 4åringarna att hoppa banan i Flyinge som är 1.10cm i finalen.

Nä det har du rätt i men det är rätt så tufft, många blir rätt så möra och att dessutom möta sin första 1.10m på en final är inte heller det lättaste. Och banan var rejäl förra året.

Tufft för 4åringarna tycker jag.

Och har man dessutom ingen flashig hoppning i hästen utan mer normal så har man tyvärr inget att hämta för det är inte den som har den största kapaciteten som brukar vinna.

Semi och finalen avgör genom bedömmningar och man får poäng avdrag för varje nedslag och stopp.

5års går i 120cm så det är rätt stort det med, men det beror ju på var man vill och det är i Falsterbo eller Flyinge

Fast det är ju scandinavian open i falsterbo och breeders som går på flyinge, falsterbo i Juli och Flyinge i Oktober. Så du kan ju satsa på båda!:d

Men det beror ju på om hästen är svensk eller utländsk när det gäller Flyinge

Blir lite nyfiken, har du hittat en ny häst? berätta gärna isåfall mer om hästen :d

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj