Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Febrig och jävlig idag, hade jag ju inga planer på direkt. Blir en lugn dag med så lite aktivitet som möjligt.

Själv tycker jag det är en av de största fördelarna med vintern. Snön håller hagarna rena och underlaget blir mycket bättre än om det varit blida hela tiden.

Ute är det ganska blåsigt så känns kallare än vad det är.
Ska ta och gå ut snart igen och få färdigt lite mer.
Ikväll kommer det en kompis på besök. Vilket kom jag på nu att kanske kan vara bra att ta en drive med damsugaren....
När jag är själv är jag inte lika petig med städningen så det är bra när det kommer nån :angel:

Mycket märkligt. Du bor utomlands?

Ja jag bor i England. Jag försökte förklara för dem att det inte är farligt att ha hästar ute i vinterväder men de tycker att det vore oansvarigt.

Nu ska jag till stallet och gå en lång promenad med min häst. Och försöka hålla mig undan ägarna för jag har PMS och kommer ha stora problem att hålla humöret i schack om jag måste prata mer med dem.

Det vräker ner mer vitt skit på backen..
Inte plogat när jag körde till jobbet, inte ens 40an förrän jag kom till göteborgsbacken (där det var mindre snö som vanligt..)
Försöker intala mig att det blir kul att leka i snön i helgen med hästarna. Och hunden älskar att hoppa runt i snön.
Snögalopper får det helt klart bli. Bra träning för hästarna :)

Joddlar och skuttar runt i huset. Jag fick jobbet. Börjar på torsdag.
Hööööögre lön än förra jobbet dessutom. Det går bra nu, på riktigt. :banana:
Först tre kanondagar i stora staden med @tornblomma, plus en lunch med en länge saknad vän. Sedan intervju och i morse gick bilen igenom besiktningen med blankt papper. Toppat av beskedet om jobbet. :D

Först tre kanondagar i stora staden med @tornblomma, plus en lunch med en länge saknad vän. Sedan intervju och i morse gick bilen igenom besiktningen med blankt papper. Toppat av beskedet om jobbet. :D
WOHOOO!!!!!
Väldigt glad för din skull! GRATTIS!!

alltså... allvarligt...

Bonusen från jobbet kom in idag. Nu ligger jag redan minus tack vare alla j*vla extrautgifter som dykt upp så nu blir det till att leva på vatten och snabbmakaroner :mad:

Varför måste alla vänta och sen skicka allt på en och samma gång? + att på mådag sa jag med hästen till sadelutprovaren. Lär ju inte bli billigare liksom.

Extra utgifter denna månad..
Veterinär kostnader häst och hund 10 000,- (jäj)
Skoningen gick på mer pga av tappade skor mm så utöver den vanliga kostnaden blev det 2 000 till
Liftkort för hela familjen 2670kr (allt annat är redan betalat)
Sista betalningen på tänderna (som blev dyrare än avtal) 32 000,-

Herrejäklar känns som att jag aldrig varit såhär fattig...

Ringt vc för att boka tid för ett lillfinger... Känns helt otroligt fånigt, men svullnaden runt leden går inte ner och jag har haft den sen före jul.
Ont gör det ju med, men det är jag ju van vid iofs.

Grattis :banana:

P.s Det är nu jag säger "vad var det jag sa..." :angel::D

Helg sedan en timme tillbaka :) nu hem... och göra ingenting... :p

Har fått två redovisningar gjorda idag också, trots att vi bara hade halvdag, det känns bra :up: den ena visste jag inte ens att jag redovisade på (trodde att vi gick igenom uppgiften) innan läraren sa "bra, maila mig att du redovisat så jag kommer ihåg att fylla i dig som klar" :laugh:

Jag visste det! Grattis! :banana: ”Det går bra nu” :D

Beställt ett täcke till spanjoren. Har ekonomiångest resten av em..
Men han behöver ett helt täcke.. Och kan inte ha samma storlek som resten av de täckade hästarna så klart.

Yay! Gud vad roligt :banana: :bump:

Fortsätter på @tornblommas inlägg: "... stålarna rullar in" :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar