Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är likadan. Jag är en sån som alltid är några minuter eller mer i förtid och får hemskt dåligt samvete om jag är lite försenad, även minuter.

Kommer ihåg att jag smsade mi chef (jobb i sverige) att jag försovit mig (vilket typ händer nån gång vartannat år kanske) men var på väg, ca 40 min försenad.
Han skickade sms tillbaka och typ "du vet att vi har 2h flextid morgon och em här? Luuuugn"

Tillbaka till i morse. Jag kom till jobbet 06.28 och ingen annan där... jag börjar lite smått men när kl var 06.35 och fortf ingen där gick jag och hämta min mobil. Ser ett sms från chefen "vi kan vänta med att fodra tills regnet lugnat sig, jag har redan talat om för de andra med"

Vafa..... jag skicka tillbaka "jag är redan här och redan dyngsur så jag fodrar nu"

2 min senare kom de andra upp och bad om ursäkt och skyllde på chefen, men det var ju lugnt. Fodra i hällregn är ju också kul. Nu 2h senare har det fortf inte slutat ösa ner så skönt att ha det gjort

Jag är väl lite negativ nu men något säger mig att du kommer att få problem med de där... :cautious:

Jag har äntligen lyckats få tummen ur till att skriva klart en uppgift. Som jag började på för typ två veckor sedan... och den bestod av fyra enkla frågor, som tog sammanlagt typ 30min att svara på. Nu undrar jag, som alla andra gånger jag gör såhär, varför jag dragit ut på det ända till sista sekunden när det varken var svårt, jobbigt eller tidskrävande :p

Kan inte ge dig ett svar, jag gör exakt likadant... :meh:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1PKbo/har-fritas-de-kriminella-ungdomarna
:eek: Stackars vakten! Och 16-åringen! :crazy: Alltså, något säger mig att dessa "ungdomar" (två av dem är myndiga nu) inte går en så ljus framtid till mötes :meh:

När man läser detta: "Dömd senast hösten 2017 för två fall av synnerligen grov misshandel, olaga frihetsberövande, utpressning och försök till utpressning. Straffet blev ungdomsvård i ett år och två månader. Dömd våren samma år även för tre fall av rån samt en rad trafikbrott och grovt våld mot tjänsteman. Då blev påföljden sluten ungdomsvård i åtta månader." så börjar man ju fundera över om åtta månader räcker :cautious:
Alltså jag tror på att inte straffa ungdomar för hårt och andra chanser, men när de sumpar sin andra chans ... uppenbarligen så funkade ju inte vården i de fallen.

Ätit lunch och ska bokföra några fakturor till innan jag tar rast. Tänkte ta lite längre lunch idag och rida båda hästarna. Dom ska inte gå några långa pass ändå då den ena gick rätt tuff lektion igår :)

Hemma efter en trevlig intervju. Ska få svar tidigt i nästa vecka. Skaplig löneförhöjning i så fall. Gah. Kommer att extrakolla mail och mobil hela dagarna.

Temperaturen stiger lite så kylan slår in istället. Jag eldar för brinnande (hahaha) livet.

Senast ändrad:
Herregud så trött jag är idag.. suttit på Skype utbildning hela fm. Var inte ensam om att sitta och blunda långa stunder..
Vill bara hem till sängen nu..

Gör inget annat än stressar idag, började dagen med att försova oss rejält. Sedan har hela dagen bara varit skit med stress, krångel och mer stress. Suck.

Funderar också på kaffe. Ska gå hem om 20 minuter så det kanske är onödigt :p
Ska på massage idag. Välbehövligt! Är allt lite stel i axlar och nacke.

Är så hysteriskt trött idag, kroppen och hjärnan strejkar.. Har saker som måste göras men vill helst krypa ned under ett täcke i sängen hemma!

Ok, har ingen aning om jag har kommit rätt.. Finns inga skyltar eller nånting. Läste på hemsidan att man skulle gå in i gymmet men sen då :confused: sitter här på en pall och känner mig ganska vilsen.. Väntar några minuter till sen får jag ringa och fråga

Försöker få tag på stallägarna för att klaga. Backen är frusen så de har bestämt att vi inte får använda hagarna vilket jag tycker är vansinnigt. Stackars hästar som får stå på box hela dagarna nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka