Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
-23 hos mig imorses. Tur att jag har dieselvärmare och alltid sommar i min bil :D

Inte många timmar kvar att jobba nu. Har egentligen ingen lust tycker att allt krånglar fast egentligen så gör det inte det.

Snart dags att ta tag i mig själv och börja tänka positivt för jädrar vad lätt jag blir irriterad/förbannad och vresig det sista

Pust! Skrubbat trappor från allt salt som dras in med snön. Fördel: jag har haft att göra. Nackdel: tungt att släpa runt skurvatten över halva skolan.

Hörde två flickor prata inne på toan. De pratade vikt och utseende.. Man kan äta vad man vill bara man tränar mycket. Tjejerna är max 12 år.. Sa till gymnastikläraren och skolsköterskan så de vet att vikthetsen har nått barnen..

Sitter och funderar på om jag ska montera moderkortet innan m2 ssd kommer - den är försenad. Frustrerad att jag lyckades ta bort vadderingen på i/o plattan. Varför lär jag mit aldrig att man alltid ska läsa manualen innan man går inte och petar. Dessutom sjukt irriterad på att jag kommer behöva köpa nya sata sladdar till de interna hdd eftersom de som kom med inte är tillräckligt långa. 25 cm kommer definitivt inte att räcka. Och att jag alltid lyckats slänga just det jag behöver nu. :rage:

:love: :love: :love: Hoppas allt ser bra ut så ni får komma hem snabbt :)

Tur att det inte var en T-rex... förlossningen hade nog varit lite väl jobbig då! ;) :D
Vi kom hem igår, allt såg bra ut med bebisen och hon är världens mysigaste och lugnaste. Vi kör med dammsugare, tv, pratar och skrattar osv som vanligt och hon sover utan problem. Skriker när hon är blöt, hungrig och när man lägger ner henne, hon vill vara i famnen :love:
Haha nej en T- rex hade jag inte velat föda ut, lilltösen var fullt tillräckligt :D

Tack @Scata :)

Äsch... Jag fick inte jobbet :cry: De ringde inte ens och meddelade, fick bara ett mail med standardformulering att de gått vidare med andra kandidater..
Nu är jag ledsen

Blä. Har tydligen fått bältros, eller läkaren var osäker beroende på vart utslagen satt men valde ändå att sätta mig på behandling. Det goda livet när man står på immunsuppressiva läkemedel.

Åh nej din stackare :cry: *stor kram*

Jag kan säga att det är en mina fasor pga mina mediciner...
Egentligen är det inte så farligt. Jag har funderat på vad det där utslaget jag fått, som kliar och gör ont, kom ifrån. Har inte speciellt känslig hud eller har en historik av eksem, så när jag såg att jag fått ännu mer blåsor på handen också så googlade jag. Egentligen efter bilder på eksem, men när jag såg en bild som påminde om mitt utslag så var det en bild på bältros. Eftersom jag vet att det är en vanlig biverkning så ringde jag VC för att rådgöra och eftersom att behandlingen isf måste sättas in snabbt för att få effekt så fick jag komma dit redan idag. Om det inte blir värre så är det här ändå hanterbart, apropå att det är en av dina fasor alltså. Vi vet väl båda två hur illa det kan se ut, men man kan nog ha tur i oturen också.

Att jag känner mig så deppig är för att det ALLTID är något, och det känns så utmattande att behöva hantera sjukdomsrelaterade saker hela tiden :(

Egentligen är det inte så farligt. Jag har funderat på vad det där utslaget jag fått, som kliar och gör ont, kom ifrån. Har inte speciellt känslig hud eller har en historik av eksem, så när jag såg att jag fått ännu mer blåsor på handen också så googlade jag. Egentligen efter bilder på eksem, men när jag såg en bild som påminde om mitt utslag så var det en bild på bältros. Eftersom jag vet att det är en vanlig biverkning så ringde jag VC för att rådgöra och eftersom att behandlingen isf måste sättas in snabbt för att få effekt så fick jag komma dit redan idag. Om det inte blir värre så är det här ändå hanterbart, apropå att det är en av dina fasor alltså. Vi vet väl båda två hur illa det kan se ut, men man kan nog ha tur i oturen också.

Att jag känner mig så deppig är för att det ALLTID är något, och det känns så utmattande att behöva hantera sjukdomsrelaterade saker hela tiden :(

Förstår att det känns skit! Det är så frustrerande när man inte kan påverka.
Kram till dig!:heart:heart

Har glidit runt i pyjamas hela dagen idag med. Även på hundpromenad. Fördel med boende i bushen!:laugh:
Imorgon kommer min papput och ska ha försenad julafton. Funderar på vad jag ska bjuda på för käk. Han älskar ju röding. Så jag tror det blir det. Bli kul att träffas! Hinner ju liksom inte riktig med sånt nu. Så jag har saknat mina vänner och familj!:heart

Har glidit runt i pyjamas hela dagen idag med. Även på hundpromenad. Fördel med boende i bushen!:laugh:
Imorgon kommer min papput och ska ha försenad julafton. Funderar på vad jag ska bjuda på för käk. Han älskar ju röding. Så jag tror det blir det. Bli kul att träffas! Hinner ju liksom inte riktig med sånt nu. Så jag har saknat mina vänner och familj!:heart

Jag varit upp på ICA hemma i typ pyjamas. Helt underbart med byhålor :up: :D

Rimlig onsdagsafton:

D4F572AC-A025-407E-B2C8-8BF89044D26A.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka