Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och cigg. Kl är snart 06. Det regnar fortfarande...

Ska åka och fodra hästarna om en stund. Normalt åker jag hemifrån 06.10 och är på jobbet 06.20 och börjar med fodringen tillsammans med de andra som jobbar (och bor) på gården.
Två nya kollegor började igår och jag mötte dom "uppe vid köket" (bredvid "stallarna") och tänkte okej, nu kör vi. När de plötsl7gt går iväg ner till deras hus igen och jag ba "vi ska väl fodra?" Och får till svar "jaa men börjar vi inte 06.30?"
Jag tittar på klockan, 06.23. Ehh, jo, okej. Jag väntar på er här då.

Jag kunde inte börja själv heller eftersom jag skulle lära upp dom...

Dom var tillbaka till kl 06.30 så inga problem egentligen... men idag tänker jag inte åka hemifrån förrän 06.20 dock, haha

Jag har äntligen lyckats få tummen ur till att skriva klart en uppgift. Som jag började på för typ två veckor sedan... och den bestod av fyra enkla frågor, som tog sammanlagt typ 30min att svara på. Nu undrar jag, som alla andra gånger jag gör såhär, varför jag dragit ut på det ända till sista sekunden när det varken var svårt, jobbigt eller tidskrävande :p

Sitter och snörvlar till Sofias änglar :cry::heart
Tänk att förlora sin man och höra sitt barn säga "jag vill bara ha en sista kram". Började stortjuta när de berättade det :cry::cry:

I dag gjorde vi redje sparet sedan November. Jag har hittat ett par fantastiska falt som ligger vid sjukhuset och ett museum ... graset ar nastan lite langt redan, men kommer att funka bra som omvaxling till de lite kortare graset vi i vanliga fall sparar pa. Tydligen ar det ocksa riktigt bra for hundarna. De sparar riktigt bra, men nu blir det vila fran spar tills pa Mondag. I morgon ska vi jobba med lydnad och skydd ... Tate's favorit grenar ... om vi nu bara kan fa till sparandet sa blir det tavling under varen for "den lille". Jag ar sa himla nojd med bada tva, men sarskilt Tater Tot som fullstandigt vagrade spara forut. :D

Kaffe och cigg. Kl är snart 06. Det regnar fortfarande...

Ska åka och fodra hästarna om en stund. Normalt åker jag hemifrån 06.10 och är på jobbet 06.20 och börjar med fodringen tillsammans med de andra som jobbar (och bor) på gården.
Två nya kollegor började igår och jag mötte dom "uppe vid köket" (bredvid "stallarna") och tänkte okej, nu kör vi. När de plötsl7gt går iväg ner till deras hus igen och jag ba "vi ska väl fodra?" Och får till svar "jaa men börjar vi inte 06.30?"
Jag tittar på klockan, 06.23. Ehh, jo, okej. Jag väntar på er här då.

Jag kunde inte börja själv heller eftersom jag skulle lära upp dom...

Dom var tillbaka till kl 06.30 så inga problem egentligen... men idag tänker jag inte åka hemifrån förrän 06.20 dock, haha
Avskyr folk som tror att de kan gå in genom dörren på arbetsplatsen sekunden de ska börja jobba.. Nä, man ska vara redo att börja jobba då!

Jag såg att en bekant fått de här i present och tänkte på dig :laugh:@tornblomma
I love him!❤️
4A146B90-8E73-4CC3-8ABB-451D02A46FD7.webp

Avskyr folk som tror att de kan gå in genom dörren på arbetsplatsen sekunden de ska börja jobba.. Nä, man ska vara redo att börja jobba då!

Jag är likadan. Jag är en sån som alltid är några minuter eller mer i förtid och får hemskt dåligt samvete om jag är lite försenad, även minuter.

Kommer ihåg att jag smsade mi chef (jobb i sverige) att jag försovit mig (vilket typ händer nån gång vartannat år kanske) men var på väg, ca 40 min försenad.
Han skickade sms tillbaka och typ "du vet att vi har 2h flextid morgon och em här? Luuuugn"

Tillbaka till i morse. Jag kom till jobbet 06.28 och ingen annan där... jag börjar lite smått men när kl var 06.35 och fortf ingen där gick jag och hämta min mobil. Ser ett sms från chefen "vi kan vänta med att fodra tills regnet lugnat sig, jag har redan talat om för de andra med"

Vafa..... jag skicka tillbaka "jag är redan här och redan dyngsur så jag fodrar nu"

2 min senare kom de andra upp och bad om ursäkt och skyllde på chefen, men det var ju lugnt. Fodra i hällregn är ju också kul. Nu 2h senare har det fortf inte slutat ösa ner så skönt att ha det gjort

Gah! Hela veckan har jag vaknat vid 4, en timme innan klockan ringer. Sjukt störigt. Är trött som en gnu och känner mig inte alls på hugget. Tur att jag är ledig imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka