Vad gör vi? Nu kör vi! Del L

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho! Eftersom PR-branschen och retail ligger lite på is under sommaren och jag vill spara semesterdagar till hösten och vinterns resor så har jag antecknat mig för ledsagar-jobb i sommar! Kommer jobba ett par dygn här och där ute i skärgården och assistera en rullstolsburen tjej! Det blir en session i juli om 3 dygn och sen en likadan session i augusti. Perfekt! Lite frisk skärgårdsluft och och dessutom klirr i semesterkassan! :up:

Liten (30kg) ville inte vakna förrän matte klev innanför dörren hos vet :heart därefter kom en djup klagosång om att den snälla vet som alltid bara varit rolig och gett godis denna gång gjort något hemsk med svansen :cry: :(
Men nu är vi hemma, lite lugnare, nerbäddade i mattes säng :angel: och fluffbollen ligger brevid och har ett vakande öga på sin bästa vän :heart :love:

Knölen såg en aningens suspekt ut och är ivägskickad för analys. Skönt att den är väck! Nu håller vi tummar tassar, hovar och klor att den är ofarlig :nailbiting:

Alltså. Arbetsterapin i min stad måste vara dom mest blåsta i hela Europa.
Boka tid via nätet. Kryssade i att jag INTE kan fredag och inte före kl 11.00. Tror ni inte på fan att jag får en tid kl tio på fredag.
Tror jag skickar in en egen remiss. Kan dom inte läsa ett meddelande så fattar dom knappast inte vad jag säger heller...

Den här dagen är helt värdelös. Ont i huvudet (fortfarande, är uppe i ett antal dagar i sträck nu), ont i magen (där snackar vi flera veckor), trött i hjärnan, orkeslös i hela kroppen. Helvetes jävla skitstress. Och prestationsångest ovanpå det.
Skulle behöva en vecka på en solig plats och bara vara, men det finns det varken tid eller ekonomi för i dagsläget.

Alltså. Arbetsterapin i min stad måste vara dom mest blåsta i hela Europa.
Boka tid via nätet. Kryssade i att jag INTE kan fredag och inte före kl 11.00. Tror ni inte på fan att jag får en tid kl tio på fredag.
Tror jag skickar in en egen remiss. Kan dom inte läsa ett meddelande så fattar dom knappast inte vad jag säger heller...
I staden på T? I så fall är dom jätteduktiga, och det kan lika gärna varit en annan profession som bokat den felaktiga tiden ;)

Men nu kommer han vare sig han vill det eller inte få in vartenda öre genom åren, inkl hunden och varenda liten småsak jag kommer ihåg, i klump på sitt konto. Plus lite extra ifall jag skulle glömt nåt litet. Troligen kommer han bli sur - men så jävla skönt! Så kan han gnälla om något annat.
Oh dear - vad ska han nu prata om? Taskmört där!! ;)

Skämt å sido. Jag förstår att det känns jätteskönt för dig :up:

Har en rugguigt hektisk men rolig dag :D

Massa kunder som vaknat till liv och vill prata med mig och imorgon bär det iväg på ytterligare utbildning. Men vad tusan jag ska ner i diken och göra för att koppla rör vete tusan. Tur sambon kan låna ut lite extra varsel/skyddskläder. :D

Granntantens dörr står öppen så jag går in och kollar läget. Tanten bara "ojdå inte bra, då hade ju vilken inbrottstjuv som helst kunnat komma in". Sen funderar hon en stund och bara "å andra sidan hade väl personen gått vilse och det tar väl några år att hitta något av värde i den här bråten".

:rofl:

I staden på T? I så fall är dom jätteduktiga, och det kan lika gärna varit en annan profession som bokat den felaktiga tiden ;)
Måste varit något äkta ufo. Dom ringde i alla fall upp och tala om att tiden jag hade fått redan var dubbelbokad... Suck. Fick en ny tid nu i alla fall. Bara så onödigt att gå genom dom sedan till dr och sen ortoped.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: MiaMia
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka