Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv med barnen ikväll. Lilla var på bushumör men somnade tillslut, medan stora fick se film. Nu sover stora också efter att ha försäkrat sig om att jag kan lämna på fsk imorgon när jag jobbar hemifrån :heart

Och apropå förskolan så stör jag mig att de nu ikväll annonserar ut om föräldramöte kl 17:30 (dvs knappt jag hinner från jobbet för att gå/lösa av sambon) nästa tisdag, dvs bara FEM dagar i förväg.

Nu är vi ju två föräldrar som kan flexa om det kniper och verksamheten tillåter, men det går ju inte för alla, och en del är ju dessutom ensamma och behöver kanske fixa barnvakt. Enda konsekvensen för mig/oss är att jag får strunta i att åka till medryttarhästen nästa vecka men den korta framförhållningen retar mig något kopiöst :mad:

Kiss i sängen :( pappan tyckte inte det behövdes blöja "för det ju gått så bra" senaste dagarna (och barnet strular lite/vill inte).
Hann knappt somna innan jag vaknade av gnäll och då hade han kissat på sig. Så himla tråkigt för oss alla (sover ihop).

Kiss i sängen :( pappan tyckte inte det behövdes blöja "för det ju gått så bra" senaste dagarna (och barnet strular lite/vill inte).
Hann knappt somna innan jag vaknade av gnäll och då hade han kissat på sig. Så himla tråkigt för oss alla (sover ihop).
Åh vad jobbigt! När man själv har lagt sig och somnat också... upp och riva ur alla sängkläder och byta på barnet som säkert är jätteledset och nyvaket, nä fy inte kul. För tankarna till magsjuka med kräks i sängen men då är ju ändå kiss att föredra!

Begriper inte hur vi någonsin ska kunna ta bort nattblöjan på vår treåring... Den är sååå otroligt välkissad varje morgon, trots att han kissar på toaletten det sista han gör innan han lägger sig. Och ändå vill han absolut inte ta av blöjan på morgonen, det har jag så svårt att fatta. Folk säger att dagens blöjor är "för bra" osv. men efter hans nattkissning är blöjan rejält blöt alltså! Ofta så att den är fuktig på utsidan också.

Åh vad jobbigt! När man själv har lagt sig och somnat också... upp och riva ur alla sängkläder och byta på barnet som säkert är jätteledset och nyvaket, nä fy inte kul. För tankarna till magsjuka med kräks i sängen men då är ju ändå kiss att föredra!

Begriper inte hur vi någonsin ska kunna ta bort nattblöjan på vår treåring... Den är sååå otroligt välkissad varje morgon, trots att han kissar på toaletten det sista han gör innan han lägger sig. Och ändå vill han absolut inte ta av blöjan på morgonen, det har jag så svårt att fatta. Folk säger att dagens blöjor är "för bra" osv. men efter hans nattkissning är blöjan rejält blöt alltså! Ofta så att den är fuktig på utsidan också.
Min grabb är snart fyra och oftast torr... Men när det händer är det ju så skönt om blöjan är på.

Har för mig att kissa i sömnen är typ hormonstyrt? Och att killar är senare?

Min grabb är snart fyra och oftast torr... Men när det händer är det ju så skönt om blöjan är på.

Har för mig att kissa i sömnen är typ hormonstyrt? Och att killar är senare?
Jag tror samma, att det kan vara svårare att få killar torra än tjejer. En fd kollegas son fick hjälp av vården med div kisslarm och allt vad det var upp till sju åtta års ålder. En annan kille jag känner till är sex år och har blöja än (på natten).

Sitter och tittar på dottern som håller på att lära sig äta själv. Kaoset som uppstår är ovärdigt denna värld… 😅
Förstår inte vad du menar :angel:

AF7D90BC-98F1-48AD-AAE2-BC369FA59D17.webp

Nyss hemkommen från en lekdejt med mina kollegor och deras barn. 12 barn i åldrarna 4 veckor till 6 år. Så himla trevligt men också så mycket som händer på samma gång, nu är jag helt slut! Jobbar ändå som lärare annars men det är ju flera månader sedan jag gick på ledighet... :D På något dumt sätt har jag bestämt mig för att storstäda huset idag också eftersom vi får gäster imorgon. Var jag ska hitta energin till det vet jag icke, får kanske leta i skåpet med choklad...

Nyss hemkommen från en lekdejt med mina kollegor och deras barn. 12 barn i åldrarna 4 veckor till 6 år. Så himla trevligt men också så mycket som händer på samma gång, nu är jag helt slut! Jobbar ändå som lärare annars men det är ju flera månader sedan jag gick på ledighet... :D På något dumt sätt har jag bestämt mig för att storstäda huset idag också eftersom vi får gäster imorgon. Var jag ska hitta energin till det vet jag icke, får kanske leta i skåpet med choklad...
Herregud, 12 barn 😅.

Jag har varit och träffat kollegan, ätit lunch och gått på Ica med lillen! Stora killarna var hemma med pappan som jobbade hemma! Lyxigt att vara själv med bebis :love1:

Han är dock väldigt dålig i magen efter rotavirusvaccin i fredags! Bajsar vanligtvis var tredje dag men nu sen vaccin flera gånger om dagen :( magen knorrar och han är väldigt ledsen

Har aldrig funderat över hur gammal Alfons pappa är, men nu vet jag. ”Här sitter pappa Åberg, 36 år”. ”Samma, samma!” utbrister dottern och pekar först på pappa Åberg och sen på mig. Ja det är väl bara att inse att jag inte är nån ungdom längre :laugh:

Bifogade filer

• AA99DE9E-E7CB-4C3E-A1F7-E351FCAFDE20.webp
    AA99DE9E-E7CB-4C3E-A1F7-E351FCAFDE20.webp
    172,7 KB · Visningar: 21
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30