Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit och träffat kollegan, ätit lunch och gått på Ica med lillen! Stora killarna var hemma med pappan som jobbade hemma! Lyxigt att vara själv med bebis :love1:

Han är dock väldigt dålig i magen efter rotavirusvaccin i fredags! Bajsar vanligtvis var tredje dag men nu sen vaccin flera gånger om dagen :( magen knorrar och han är väldigt ledsen
Åh min lille fick också första rotavaccinet häromdagen och bajsar massor. Verkar dock inte ha ont i magen så det är väldigt skönt. Hoppas att det släpper snart för din bebis! ❤️

Lillan vaknade kl. 5.50 så vi är ute på tidig morgonpromenad igen. Idag sommar hon dock inte om utan snackar på i vagnen som om det vore mitt på dagen 😴 Vad är det med barn och tidiga morgnar? Jag kan lägga henne kl. 22 hon vaknar ändå tidigt 🤷‍♀️

Lillan vaknade kl. 5.50 så vi är ute på tidig morgonpromenad igen. Idag sommar hon dock inte om utan snackar på i vagnen som om det vore mitt på dagen 😴 Vad är det med barn och tidiga morgnar? Jag kan lägga henne kl. 22 hon vaknar ändå tidigt 🤷‍♀️
Det sägs ju att barnen sover längre om man lägger dom tidigare, men min stora var en sån där som länge vaknade 04:20 vad vi än gjorde :wtf::sleep: Uttrycket "allt efter 5 är bra" användes flitigt en period...
Lilla är mer modest morgonpigg men 05:30 var standard ganska länge.
Båda har blivit mycket bättre när vi gått över till en sovstund per dag, runt året.

Jag förstår henne, jag är likadan! Går nästan alltid och lägger mig runt 21 pga morgonpigg 😅

Mitt barn är en riktig morgontröttis 🙈 Hon vaknar aldrig före tidigast 8 om man inte väcker henne. När hon var bebis kunde hon sova till 10-10.30 utan problem.
Dessutom somnar hon sällan före 21 på kvällen och har inga som helst problem att vara vaken till 12-slaget på nyår.

Det sägs ju att barnen sover längre om man lägger dom tidigare, men min stora var en sån där som länge vaknade 04:20 vad vi än gjorde :wtf::sleep: Uttrycket "allt efter 5 är bra" användes flitigt en period...
Lilla är mer modest morgonpigg men 05:30 var standard ganska länge.
Båda har blivit mycket bättre när vi gått över till en sovstund per dag, runt året.

Vi brukar lägga henne kring 19 men hon vaknar nästan alltid samma tid. Vi ska vara glada dock, det är sällan före 6 och ofta närmare 7. Så jag ska inte klaga! Men det är ju en sak att gå upp 6, och det är en annan sak att gå upp 6 när man dessutom väcks ett antal gånger per natt 😅

Mitt barn är en riktig morgontröttis 🙈 Hon vaknar aldrig före tidigast 8 om man inte väcker henne. När hon var bebis kunde hon sova till 10-10.30 utan problem.
Dessutom somnar hon sällan före 21 på kvällen och har inga som helst problem att vara vaken till 12-slaget på nyår.

Kommer bli en nattuggla det där :D

Hur gammal är din dotter nu? Mina barn hade också en period när de vaknade typ 5.30, tror att de var typ i din dotters ålder. Jag tänkte att det berodde på att det var sommar då men det kanske snarare är en åldersgrej? Jag var så glad att vi bodde inne i Göteborg då för vi var ute och gick på Avenyn vid kl 7 och där kunde jag få tag i kaffe och sen strosa i Kungsträdgården. Känns idylliskt nu i efterhand 😅

Jag har sällan känt mig så korkad som när jag ska lista ut vilken skostorlek barnen ska ha 🤯 Mäta med den där mätstickan som ska vara så himla smidig och räkna med växtmån osv. Ska slänga ut den, blir bara mer förvirrad :bag: Jag förstår inte hur stora fötterna är, jag förstår inte hur stora skorna är och jag förstår inte hur stora skor jag ska köpa 😂

Jag har sällan känt mig så korkad som när jag ska lista ut vilken skostorlek barnen ska ha 🤯 Mäta med den där mätstickan som ska vara så himla smidig och räkna med växtmån osv. Ska slänga ut den, blir bara mer förvirrad :bag: Jag förstår inte hur stora fötterna är, jag förstår inte hur stora skorna är och jag förstår inte hur stora skor jag ska köpa 😂
Ständigt dilemma tycker jag också! Det blir för mycket mått att hålla i huvudet när fötterna är si och skorna ska vara typ 1,5 cm större. Lilla har ju inte skor än men stora har typ konstant för stora, eller för små 🙈

Ständigt dilemma tycker jag också! Det blir för mycket mått att hålla i huvudet när fötterna är si och skorna ska vara typ 1,5 cm större. Lilla har ju inte skor än men stora har typ konstant för stora, eller för små 🙈
Åh vad skönt att det inte bara är vi 😅 insåg att storasyster har gått i aaaalldeles för stora skor eftersom vi mätt fel… för visst är det egentligen inte rimligt att kunna ha samma skor vid 1,5 år som vid 3 år? :angel: :o

Jag har knäckt den nöten; skaffade mig en svägerska som jobbar i skobutik, hon kommer hit och mäter fötterna och oftast har hon skor i rätt storlek som vi får ärva (deras dotter är 13 mån äldre än vår dotter, så perfekt i säsong också). Men jag håller med att det är svårt och att det är så olika växtmån. Och varför är in stl 22 ett bestämt mått?!

Åh vad skönt att det inte bara är vi 😅 insåg att storasyster har gått i aaaalldeles för stora skor eftersom vi mätt fel… för visst är det egentligen inte rimligt att kunna ha samma skor vid 1,5 år som vid 3 år? :angel: :o
Haha, iallafall inte så vanligt tror jag :D Stora här hemma ökade nog iaf 5 storlekar på den tiden 🙈 Men kan å andra sidan ha samma vinterkängor i år vid 4,5 som förra året.

@orkide Eller hur! Köpte vattentäta sneakers och fodrade gummistövlar till stora i veckan. Ena i stl 31 och andra stl 29... O_o

Jag har knäckt den nöten; skaffade mig en svägerska som jobbar i skobutik, hon kommer hit och mäter fötterna och oftast har hon skor i rätt storlek som vi får ärva (deras dotter är 13 mån äldre än vår dotter, så perfekt i säsong också). Men jag håller med att det är svårt och att det är så olika växtmån. Och varför är in stl 22 ett bestämt mått?!
Åh vilken lyx! Det är så klurigt med växtspurter också, helt plötsligt kan skorna vara för små utan att man har märkt det.

Varvar ner för tidig kväll då jag är ensam förälder hemma med de två sjuka barnen medan ett frisk barn är iväg på halloweenparty med sin pappa. Tonåringen spelar dator med kompisar.

Hur gammal är din dotter nu? Mina barn hade också en period när de vaknade typ 5.30, tror att de var typ i din dotters ålder. Jag tänkte att det berodde på att det var sommar då men det kanske snarare är en åldersgrej? Jag var så glad att vi bodde inne i Göteborg då för vi var ute och gick på Avenyn vid kl 7 och där kunde jag få tag i kaffe och sen strosa i Kungsträdgården. Känns idylliskt nu i efterhand 😅

Hon är 9 månader ☺️

Jag är glad att det är belyst :D Men kaffe åker med i en liten termos! Och så radio eller podd i öronen, sjukt mysigt! I morse var det bara vi, råttorna, en tant med stavar och några ambitiösa löpare ute.

Blev väckt av stora barnet imorse vid sextiden, han kom in alldeles upprörd över att han ville se på film och inte fick det för pappa. Nä, jag tyckte ju inte heller det var filmläge utan fick honom att krypa ner och somna om. Visade sig nu att han hade drömt att han kom hem från förskolan och då brukar se lite film innan kvällsmaten, vilket ju var en aning mer logiskt :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka