Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är färgad. Är jag extremt konspiratoriskt lagd om jag misstänker rasism....
Det har jag o jag är svensk med svenskt utseende.(ombes för lampa)

Edit: Har även fått direkt hjälp med att ställa om lampan o slippa nedslag,det är ju som sagt snabbt o lättgjort att åtgärda.

Morr.
Min kollega skulle besikta bilen idag. Bilen är välskött och i bra skick. Han ska sälja den så han har verkligen putsat upp den och bytt lampor etc för att få den i bästa skick. De kollade honom, och kollade reg.nr. Det tog långt mer än en timme att noga granska allt. De frågade upprepade gånger om just registreringsnumret, om han slagit in rätt nummer. Men kunde inte ge besked om varför de var så misstänksamma.

Bilen blev underkänd och ska besiktas om. För att en lampa lyser lite snett. Normalt ett fel som man kan åtgärda själv. Jag har aldrig fått ombesiktning för en lampa :confused:

Får de ens begära ombesiktning för precis exakt vad som helst? Jag har heller aldrig varit med om ombesiktning för en sådan sak och har inte ens hört talas om att någon annan råkat ut för det, förrän nu då.

Morr.
Min kollega skulle besikta bilen idag. Bilen är välskött och i bra skick. Han ska sälja den så han har verkligen putsat upp den och bytt lampor etc för att få den i bästa skick. De kollade honom, och kollade reg.nr. Det tog långt mer än en timme att noga granska allt. De frågade upprepade gånger om just registreringsnumret, om han slagit in rätt nummer. Men kunde inte ge besked om varför de var så misstänksamma.

Bilen blev underkänd och ska besiktas om. För att en lampa lyser lite snett. Normalt ett fel som man kan åtgärda själv. Jag har aldrig fått ombesiktning för en lampa :confused:

Ja du är lite konspiratoriskt lagd ;) Ser bilen ut som en orten-kärra typ langarbil eller? ;)

Och ja jag har fått ombesiktning för lampa ;)

Jag är så jävla bäst! Har tagit tag i mig själv och sett till att fått ansökt om kontaktförbud mot Kukaset, förnyat passet och börjat spåna på exakt vad jag och Gangstern ska hitta på på frigivningsdagen. Nu tänker jag ta helg och försöka koppla bort Kukasnojan.
#skål

Sitter på jobbet och har så fruktansvärt tråkigt att jag klättrar på väggarna. Absolut ingenting att göra men jag måste sitta kvar här till 20:00 och kan inte ens gå ifrån eftersom jag har jour. Två timmar utan ett samtal :arghh: Visst får jag betalt, men jag blir tokig. Jag är dessutom helt ensam så inte ens någon att småprata med. Tack gode gud för Buke .

Har tränat överladdad bomb till häst. Han är som en hysterisk bordercollie som testade allt han kunde. Tur att han är så pass lydig att energin bara blev tramp istället för att stå still, testa galoppera på stället etc.
Han är inte gjord för vila min pys.

Nu har jag duschat och ska snabbsminka mig inför middag ikväll.

Verkligheten är lite tråkig ibland. Jag tänkte köpa mig en tankini. Butiken där favoriten finns har fått hem den igen. Men så kollar jag mina mått och inser att jag nog måste gå upp en storlek :( Mörker...

Min mage är ff väldigt risig. Inte så jag har :turd: på mig, men nästan. Har 4 doser kvar att äta av antibiotikan. Sedan kanske det lugnar ner sig lite. Helt "normal" blir aldrig min mage tyvärr.
Fick tag i dem på Vårdgarantin på Ackis. Eftersom jag inte fått någon kallelse till Magmottagningen och Kirurgen där, fast det har gått över 3 mån sedan min magläkare skickade iväg remissen dit. Vårdgarantin sa att eftersom det är låång väntetid till den Kirurg jag ska till, får jag vänta i minst 6-12 mån...:yuck: Så jag får vänta lite till.

Antal barn hemma i natt: 0 st!
Antal hundar att gå med ut i natt: 0 st!
Antal arbete att gå upp till i natt: 0 st!

Antal hela nätter att sova på flera år: 1st!!!!!!!!

Funderar på att beställa en pizza för att fira :D

Min man jobbar till 05:00. Så jag är verkligen hemma helt själv. Vet dock inte om jag skall fira eller sörja att min man inte heller är hemma :cautious: :rofl:

Senast ändrad:
Antal barn hemma i natt: 0 st!
Antal hundar att gå med ut i natt: 0 st!
Antal arbete att gå upp till i natt: 0 st!

Antal hela nätter att sova på flera år: 1st!!!!!!!!

Funderar på att beställa en pizza för att fira :D
Man vet att man är småbarnsförälder när man har sin helt första barnfria kväll/natt på måååååånga år och man väljer att gå och lägga sig klockan 20:00 istället för att gå ut eller så :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka