Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just haft en byggsnubbe här hemma som direkt han kom innanför dörren och har skakat hand säger att "Visst skulle din pappa komma oxå?"

Vet inte om man ska tolka det som att min partner låter svingammal i telefon eller att jag ser ut att vara ung nog att bo hemma, fyller 27 om lite mer än en månad :angel:

Även här är det strålande sol än, men det är ganska många stora vita tussar som kanske förstör senare.
Men det behöver jag inte bry mig om,min rygg vill inte alls idag den uppskattade inte att vara motvikt till jordfräsen igår.

Har just haft en byggsnubbe här hemma som direkt han kom innanför dörren och har skakat hand säger att "Visst skulle din pappa komma oxå?"

Vet inte om man ska tolka det som att min partner låter svingammal i telefon eller att jag ser ut att vara ung nog att bo hemma, fyller 27 om lite mer än en månad :angel:
Den hade jag hystat ut! Om du säger att så vill jag ha det så kommer han klappa dig på huvudet och lilla gumma dig :mad:

Den hade jag hystat ut! Om du säger att så vill jag ha det så kommer han klappa dig på huvudet och lilla gumma dig :mad:

Inte mitt hus, står inte skriven här men planen är väl att vi ska flytta ihop officiellt snart så hade han ju haft kontakt med killen i telefon några minuter tidigare som sa att han skulle dyka upp oxå men fattar inte hur han får det till att jag skulle vara dotter, tycker ju att 26-27 inte är en ålder där så många bor hemma liksom

Inte mitt hus, står inte skriven här men planen är väl att vi ska flytta ihop officiellt snart så hade han ju haft kontakt med killen i telefon några minuter tidigare som sa att han skulle dyka upp oxå men fattar inte hur han får det till att jag skulle vara dotter, tycker ju att 26-27 inte är en ålder där så många bor hemma liksom
Ja haha. Röst funkar ju sådär för åldersbedömning...

Vet inte hur många gånger jag blivit ställd när jag träffat nån jag bara pratat med eller hört på radio och åldern visat sig vara totalfel.:rofl:

Han kanske i sitt huvud hade fått det till att din partner var av det äldre slaget och antog att du inte kunde vara "åldringens" fru. Då blev nästa alternativ att du bodde hemma hos pappa. :D

Nej herregud. Komma ihåg en födelsedag... gör man det?

Jag levde 20 år med en man som inte ens kom ihåg datum för sin egen födelsedag. Än mindre min eller barnets. Han blev lika förvånad varje gång jag gratulerade. :D Första åren fixade jag något mer storslaget men eftersom han inte ens kom ihåg att säga grattis på min dag så ställde jag in kalasen och nöjde mig med ett enkelt grattis till honom och kanske en liten present.

Hans mor och jag hade samma namnsdag så jag brukade påminna honom om att svänga förbi föräldrahemmet och gratta. Typ en vecka senare brukade jag hinta om att jag också haft namnsdag...:rofl:

Så det där är nog skapligt olika i olika familjer. Runt mig har uppvaktningar aldrig varit nån big deal. Dag som dag liksom.

Absolut är det så. Jag är typen som IBLAND har koll på vänners föräldrars födelsedagar åt dem eftersom att de glömmer. Men... min bästa väns födelsedag sätter sig aldrig! Jag tror varje år att det är dagen efter hon faktiskt fyller år. Nu har hon åtminstone börjat tycka att det är roligt att jag glömmer just det här trots ansträngning. Men jag är inte helt tillfreds med mig själv :o

Det är skithäftigt att få se hur man ser ut på insidan! Jag har alltid en skärm lite vinklad så jag ser när de gör koloskopi :laugh:

Jag fick se ena gången när de gjorde lungröntgen också :up: Andra gången var det så sabla bråttom. Det är förmodligen några röntgenplåtar som flyter runt på lasarettet här också som togs efter bilolyckan men de har jag inte sett.

Så skönt att det gick bättre den här gången :heart

Jag är lite sugen på att begära ut mina plåtar, har hört flera som fått ett usb-minne med sina. Och... det jag egentligen vill åt är att skiva ut en bild på hjärnan, rama in och ha på väggen bredvid min kommande masterexamen när den är klar. Som varje fullt fungerande person skulle vilja :angel:

Han kanske i sitt huvud hade fått det till att din partner var av det äldre slaget och antog att du inte kunde vara "åldringens" fru. Då blev nästa alternativ att du bodde hemma hos pappa. :D

Han har dessutom sånt namn som varit populärt mellan 50-80talet så väldigt affärsmässig röst i telefon om det inte är vänner och familj :angel: så är han ju faktiskt en gammal gubbe, hela 7 år äldre :D

Jag är lite sugen på att begära ut mina plåtar, har hört flera som fått ett usb-minne med sina. Och... det jag egentligen vill åt är att skiva ut en bild på hjärnan, rama in och ha på väggen bredvid min kommande masterexamen när den är klar. Som varje fullt fungerande person skulle vilja :angel:
Det där är lite som att säga jag är klok för det har jag papper på :p

Jag skulle också gärna ha en bild på min hjärna!!
/Psykologbarnet (pappa professor i KBT, mamma neuropsykolog) med ADHD-C :D

Jag skulle också gärna ha en bild på min hjärna!!
/Psykologbarnet (pappa professor i KBT, mamma neuropsykolog) med ADHD-C :D

Åh, det hade också varit helt fantastiskt!

Förresten måste jag påpeka att jag i regel avskyr att se mig själv på bilder, men det här var en annan femma och jag känner mig lite som Narcissus :D synd att jag inte har en frisk och fin hjärna utan ärrbildningar, men jag vill inbilla mig att det ger utseendet lite karaktär.

Åh, det hade också varit helt fantastiskt!

Förresten måste jag påpeka att jag i regel avskyr att se mig själv på bilder, men det här var en annan femma och jag känner mig lite som Narcissus :D synd att jag inte har en frisk och fin hjärna utan ärrbildningar, men jag vill inbilla mig att det ger utseendet lite karaktär.

Det är coolt att få ser hur man ser ut inuti men nej, det kommer inte upp bilder på min tarmslemhinna på väggen! :rofl: Även den har ju lite ärr men har en helt ok funktion :)

Jag hade hellre haft lungorna på väggen :p Snacka om conversation piece! :laugh:

Ah, då lät det inte lika tjurigt. Och visst skulle det bli det! Jag visualiserar att om jag en vacker dag blir universitetslektor och handleder studenter, så vore det en perfekt isbrytare med en bild på min ärrade hjärna på kontorsväggen.

... och jag inser att jag nu framstår som mer och mer galen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka