Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag gjorde i dag kan man fraga sig.

Jag var till harfrisorkan som tyckte jag var galen nar jag forklarade vad jag ville. Hon forsokte verkligen fa mig att forsta att det kanske inte alls skulle bli sa som jag tankt. Sedan hallde hon upp ett stort glas vin till mig (Jag GILLAR att harfrisorskor och nagel stallen har serverar vin. Sa ar det nar man bor mitt i vindistriktet:p)
34249524466_3cee012f32_o_zpsmyx2vtfc.jpg

Nar vi kommit sa har langt i processen var jag beredd att ga over till Starbucks. Frissan var superglad da hon tyckte att det sag ut som om hon lyckats

a4f71717-5954-45f3-99d0-5f32bb7587ee_zpsblwsic1t.jpg

Och sa har ser jag ut nu ... Tur jag inte ar sa interesserad av selfies da jag inte kan fa det att bli skarpt:angel: Men fargen syns i allafall.:p

IMG_1826_zpsoustcqv4.jpg
Snyggt! Men jag vill också ha frisörer som serverar vin, får man hemkörning också? :angel: Men jag borde ta tag i och klippa mitt hår, det är helt åt skogen för långt och tråkigt.... :(

Det var mer uthärdligt än vad jag trodde förut idag! Ett fancy väntrum, en maskin med mer utrymme i sig, kortare tid för samma undersökning än senast och att jag fick välja att lyssna på Depeche Mode gjorde att jag inte ens behövde så mycket stesolid! Sen fick jag se bilder på hjärna och ryggrad lite snabbt (jag har inte fått det innan, även om jag nog borde ha fått) och jag blev som förhäxad för det kändes så coolt :D

Det är skithäftigt att få se hur man ser ut på insidan! Jag har alltid en skärm lite vinklad så jag ser när de gör koloskopi :laugh:

Jag fick se ena gången när de gjorde lungröntgen också :up: Andra gången var det så sabla bråttom. Det är förmodligen några röntgenplåtar som flyter runt på lasarettet här också som togs efter bilolyckan men de har jag inte sett.

Så skönt att det gick bättre den här gången :heart

Pimplar kaffe och sammanställer dagens problem.

Det är kallt, men soligt. Kommer förmodligen bli uppåt tio grader. Ska jag ta underställ eller inte? Möjligheterna att byta under dagen är mycket begränsade.

Jag tror katten spottade ut medicinen. Ge ny dos?

Börjar jobba om 40 min, ska jag lägga dem framför symaskinen, buke eller plants vs zombies?
Det är tunga beslut att ta såhär tidigt på dagen.

@Magiana Inte kul att höra att medryttarhästen har det så, hoppas verkligen det ordnar sig till det bästa :cry:
Han hänger med ett tag till. Han kan fortfarande äta och är pigg och i bra hull. Men det är en tidsfråga. Veterinären säger att när han mister de två tänder som nu sitter löst så går det inte längre. Vi får ta vara på den tid som är.

Så här pigg och sprättig var han i förrgår:

Aj som f*an!

Blivande muskelinflammation i ryggen. Tjoho eller inte. Vaknade av smärt a 01:00 sen har det hållt på i omgångar. Liniment, Zon, värme och några Alvedon. Ska sätta mig i bilen och köra på med massa stolsvärme så går det nog bort efter en dag eller två. men aj, aj, aj vad synd det är om mig nu!!

Så nu har jag klagat färdigt och kan fortsätta vara trevlig :D Nåja försöka i alla fall :rofl:

Kongressfesten är i stadshuset där dom har Nobeltjosanet O_o är lite förstummad :D

Ny punkt på cvt: jazzat loss i blå salen. Gud vad det var fint att få blir lite lullig och dansa lite!
Åh! Alltså när jag var på guidad tur i Stadshuset och fick gå genom gyllene salen och sedan in i blå salen, ned för trappen osv fick jag kämpa för att typ inte gråta. Hade precis avslutat ett större arbete om hur byggandet gått till, arkitekternas tanke bakom varje sal, etc etc så jag blev så jäkla star-struck när jag faktiskt fick se allt i verkligheten :angel: #antikvarienörden:laugh:

Jag hoppas att han inte fyller jämnt ;) Men seriöst, det borde ju inte vara hela värden. Vore jag din sambo skulle jag kanske bli lite purken direkt när det framkom, men det skulle gå över direkt.
Nej herregud. Komma ihåg en födelsedag... gör man det?

Jag levde 20 år med en man som inte ens kom ihåg datum för sin egen födelsedag. Än mindre min eller barnets. Han blev lika förvånad varje gång jag gratulerade. :D Första åren fixade jag något mer storslaget men eftersom han inte ens kom ihåg att säga grattis på min dag så ställde jag in kalasen och nöjde mig med ett enkelt grattis till honom och kanske en liten present.

Hans mor och jag hade samma namnsdag så jag brukade påminna honom om att svänga förbi föräldrahemmet och gratta. Typ en vecka senare brukade jag hinta om att jag också haft namnsdag...:rofl:

Så det där är nog skapligt olika i olika familjer. Runt mig har uppvaktningar aldrig varit nån big deal. Dag som dag liksom.

Idag är lillkillen sitt vanliga glada och pratsamma jag igen :love: Kränger lite frukost, blev en snabb morgon (igen) så dottern fick lämnas på fsk först. Hon trodde hon skulle till mormor och när vi kom fram till fsk var det kaos eftersom barnen skulle vara ute tillsammans med en annan avdelning så lämningen blev sådär...
Ska svida om både mig och bebis efter frukosten, sen vidare till stallet. Det blir mycket idag! Har lovat mamma att gå ut med hennes hund (satt påminnelse den här gången, mamma frågade mig dessutom igår om jag kom ihåg det den här gången), hämtar hem dottern igen efteråt och lite senare kommer sambon med hämtmat och sen är det möte på dotterns fsk. Jag är redan trött...

Nu är hästarna skodda och även Aramis har skor bak. Det är skönt när magkänslan är rätt, han har mjuka sulor bak och sliter rätt rejält på insidan (har karprygg och är inte ordentligt musklad än). Han travade på asfalten när jag ledde över dem till gräshagen och såg så glad ut efteråt :)

Senast 10:00 hade jag tänkt att duscha men eftersom det av någon oförklarlig anledning fyllts på en ny mugg kaffe precis :angel: måste jag ju prioritera om lite för kallt kaffe är ingen höjdare.
Kommer hinna ändå innan jag måste iväg så det är ju lugnt.

Jösses, blev en lång sovmorgon till tio! skönt var det...:laugh:. Drog igång en maskin tvätt och nu äter jag frukosten och dricker det obligatoriska morgonkaffet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka