Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Jag har fått tråkiga nyheter om medryttarhästen. Han har dåliga tänder och veterinären har varit ute idag. Det kan hålla ett tag till men är en tidsfråga innan det inte går längre :cry:.

Hämtat ut overlocken. Hade sen väldans flax, gick till frisörsalongen jag gått till några gånger, fick sätta mig i en stol på en gång :up: Gick till nästa salong för att se om jag kunde få tid för att färga fransar och bryn, fick komma in direkt där med :laugh: Så nu är jag nyklippt och har ögonbryn :p :rofl: Ska äta lite, sen åka iväg och jobba igen.

Totalt helt slut. Väntar på två idioter som skulle kommit igår. Visst dom kom med min bil igår som dom skulle låna till 14.30. 20.30 dök dom upp. Vilket ledde till att jag fick krångla med att fixa fram en bil till mig... Sen inte nog med det. Idioterna hade bara ställt bilen utanför och dragit. Kanske fattade dom att jag var riktigt jävla förbannad när det kom fram att idioterna hade ''lånat '' mina två flak öl som låg i bilen.....
I morgon bär det av till Gävle igen. Sen ska jag inte åka dit på minst två år lovar jag mig själv nu.

Ser fram emot nästa vecka... ny chef, nya möjligheter och se på fan jag ska tydligen få större befogenheter med.

Sitter och knåpar en lista med frågetecken som måste rätas ut. Min nuvarande chef är lite speciell och frågar man om ketchup är rött kan man få svaret att det regnar i Kina.

Typ...

Varit ute på kvällspromenad med morsan och Lady. Passade på imellan regnskurarna. Nu lite slösurfing innan det är dags för Minikockarna, Greys Anatomy och Cod Black. Stannar hemma i morgon med. Gå och jobba igen på fre.
Har inte hört något från min KP än:mad: . Hen skulle dammsuga "sin" hage denna vecka, så hen skulle vara helt däckad:cautious:

Barnet är borta med kompisar någon stans inne på Turbo. Jag börjar bli trött men de stänger om en kvart så jag får stå ut tills dess.

Usch. Jag har fått tråkiga nyheter om medryttarhästen. Han har dåliga tänder och veterinären har varit ute idag. Det kan hålla ett tag till men är en tidsfråga innan det inte går längre :cry:.

Dåliga som i att de måste dras eller bara att den får svårt att äta? Det går ju att ge dem gröt tex. Mina tränare och fd chefer har en häst som är över 30, pigg och fräsch, men tandkapitalet är slut. Han pillar i sig lite hö per dag. Men lever främst på gröt. Han är superfin i kroppen!

Har hängt i stallet, umgåtts med folk, tränat hästen och så. Sen var jag och vovvi på långpromenad och letade nya vägar att gå på. Hamnade på militärt övningsområde. Kändes så där.. Ryggen verkar iaf hålla för prommisar nu. Skönt! Jag känner mig som Barbamamma. Och jag mår inte bra i min trasiga kropp om jag blir för otränad och tung.
Sen plockade vi in lite blommor och nu lagar jag mat.
Måste hänga tvätt och städa och göra brunutansol med.

Hemma från jobb nr 2. Trött som sjutton. Ska ta ett bad, sen äta lite yoghurt och sen sova efter det tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka